söndag 24 oktober 2010

Här händer det grejer!

En alldeles trist och regnig dag kan helt plötsligt göra en trädgård översvämmad. Detta är inte första gången det händer just här..

Efter att grannen föste allt vatten så det rann åt vårat hus så var till slut brandkåren tvungen att komma och pumpa bort vattnet.

Här uppe till höger finns en bäck och den var full med skräp troligtvis. Efter att brandmännen rensat där uppe slutade snart vattnet att forsa.

Dock hade det hunnit att bli en rejäl pöl utanför vårat hus. Jag står här på balkongen och fotar. Brandmannen som står vid pumpen undrade om jag skulle göra ett svanhopp... För några år sedan (Emmy var kanske 4 år) så var det oxå översvämning utanför. Då hoppade hon faktiskt i och badade!

Skönt att brandkåren kom så fort. Förra gången detta hände var det natt och upptäcktes inte förrän vattnet redan hade runnit in i huset... När sådant här händer är jag alltid så glad över att jag bor på andra våningen!

10 kommentarer:

miaring sa...

Vilken dramatik!

Marie-Louise sa...

Ja fy vatten i huset kan verkligen ställa till det. Fuktskador och annat, så jag förstår verkligen att du tycker att det är skönt att bo på andra våningen just nu :) Och vilken tur att brandkåren fick bukt på det direkt. /Kram

En häxa på Vift sa...

ja, de släcker inte bara bränder, brandmännen. :)

Anonym sa...

Det är tråkväder här hos mig idag. Har inte varit ut men jag ser att det regnar. De säger att det ska bli kallare så då blir det väl blixthalka. Fy Sjutton. Vilket elände Ni har hos Er då. Låter inte alls något vidare. Innan vi flyttade tillbaka till stan i våras så trodde vi att det skulle bli översvämning hos oss också men vi klarade oss som tur var.
Kram Kram
Margit(maxelonia)

Anonym sa...

Oj vad glad du gjorde mig av din återkomst Renée! Jag var riktigt ledsen igår kväll när jag märkte att du valde att lämna mig. Jag tog bort mig ifrån dig i tysthet med. Vi alla är olika och jag förstår fullständigt om någon inte är intresserad av det vad jag försöker åstadkomma. Jag vill gärna följa dig i fortsättningen, jag tycker om dig och jag är nyfiken hur du och Emmy mår. Jag kommenterar inte varje ditt inlägg men jag är mycket glad att kunna följa dig. Det ser ut att du hade varit om en riktig insats idag. Översvämningar är inget att önska! Jag är glad att det gick så bra på mässan för dig. Keramik lampan är bedårande förresten. Nu är Okki försvunnen från mina följare så jag vet inte riktigt vad är det som händer?? Ha en fortsatt fin söndagskväll! KRAM

Filimarans Funderingar sa...

Ja oj vad det händer hemma hos dig.

messan sa...

Usch ja, vad det regnat idag...tom så det blir översvämning. Hörde att solen kommer imorrn:).
Kram

Lisa lagom sa...

Usch och fy! Översvämning och vatten i källaren är väll det värsta som finns. Vi bor ganska högt upp så det har inte drabbat oss. I våras fick de stänga av vägen genom byn. Det hade regnat så kraftigt så det blev översvämning och det gick inte att komma igenom med bilen. Vattnet hade forsta och dragit med sig en massa slagg som täppte till så vattnet kom ingenstans. Det känns lite konstigt att se bilder utan snö! Vi har ett tunnt lager som ligger kvar.

Snäckskalsdalen. sa...

Oj oj oj....där var det vatten minsann!

Kul att läsa att du sålde så bra! Konstigt att man inte ville ha kassarna. Men så många saker du hunnit sticka, det måste ha gått så att pinnarna glödde.

Kul i alla fall!

Kram

Fru Venus sa...

Tänk om allt det där varit snö...