onsdag 22 september 2010

Man kan bli sur om man inte mår bra...

I skolan har de haft friluftsdag idag. Detta betyder att de springer, hoppar längd, höjd plus kastar en liten boll så långt de bara kan...

Sist barnet var med så fick hon brons (tror jag) i höjdhopp, sträckte sig och var hemma från skolan i två dagar...

Idag mötte jag henne när hon skulle till en kompis efter skolan. Hon var sur som ättikssprit... "Fick du nån medalj?" frågade jag.

"Tvåa i kast med liten boll!" morrade hon fram för att sedan vända på klacken och gå... Hon mådde nog inte sådär vidare bra såg det ut som...

Det är priset (förutom en medalj...) man får ta efter en friluftsdag när man har en kronisk sjukdom...

7 kommentarer:

Shamrock sa...

Stackarn... de tänker oftast inte på följderna när de håller på (jag undrar när de börjar göra det)

EDSmamman sa...

Precis så kände jag mig idag, då jag hade som ondast att jag grät... jag sa väl lite mindre snälla saker... men sanningen är den att på den här avdelningen så använder de inte opiater... kanske får jag det av husläkaren då jag kommer hem. Vill hem och boka en tid för jag har såna smärtor att jag inte kan sitta eller gå utan gåbord. Och jag som för en månad sedan var ute med hunden....... hur i fasiken ska det gå.

messan sa...

Roligt att hon fick en medalj men som sagt det finns en baksida också...tyvärr.
Hälsa att hon var duktig!!
Kram

Kicki & Jörgen sa...

Usch då, stackars liten.

En häxa på Vift sa...

Stackarn. Men när det lagt sig, det där med att inte ha vunnit,så kan hon kanske glädjas åt att ha kommit tvåa.
Det är ju näst bäst vilket betyder att hon var bättre än de flesta. Vilket är duktigt. Jag kom typ aldrig tvåa. Inte etta heller. Men jag kom aldrig sist så det var jag väl lite nöjd med. *S*

Fenixmonas sa...

Godmorgon vännen! Ja, visst är det så...det går inte alltid att dölja om man mår dåligt...Och ibland behöver faktiskt omgivningen få se lite också! Kramiz

Tina sa...

Åh, fina vännen!! jag hoppas att hon mår bättre idag! Fy, så hemskt att vara så ung & sjuk..vet hur det är...va inte gammal själv när jag blev sjuk..( inte av sle utan av annat ). Ge henne en varm kram från mig!!!

Hoppas att du mår bra min vän & att du har det bra!!
Varm kram Tina