måndag 6 september 2010

Hon skulle ju bara kolla...

Anna-Britt är en rolig prick... Idag skulle hon "bara" kolla lite på ett ställe i skogen om vi kunde gå där sen (om JAG kunde gå där är nog mer nära sanningen tror jag, hihi). Själv följde jag inte med idag eftersom min kropp protesterade en aning... Tror ni hon nöjde sig med att "bara" titta i skogen? Ack nej...

En hel kasse med svamp kom hon hem med och då hade hon bara tagit dom vid vägkanten!Eftersom hon är en väldigt snäll människa så ger hon all svamp till mig för hon tycker att hon har så mycket. Kan tala om att jag kommer nog att fylla min frys utan någon hjälp från någon annan men visst blir man nästan rörd.

Ja det blev en full gryta igen... Imorgon bär det av mot skogen igen så det lär väl bli en gryta då oxå...

6 kommentarer:

miaring sa...

Det kommer att växa svamp ur öronen på dig, innan frosten kommer, hahaha. Kram Mia

Fru Venus sa...

Underbart!! :-)

Fenixmonas sa...

Så snällt av henne! Här torkar avampen dessvärre bort! Så jag efterlyser lite regn!
Överkastet har Biggan gjort! Hon gör på beställning. Har du inte varit inne hos Biggan så hälsa på hos henne! http://torekovstjejen.blogspot.com/

Kramiz!!

S sa...

Kantarellerna ser jag, men kan man äta de andra? *s*

Elisabeth sa...

Sådana vänner är guld värda! Nog för att jag är ganska säker på att du, precis som du skriver, kommer att fylla din frys utan hjälp, men vänliga handlingar fyller inte bara en frys,utan även ens hjärta!

Du är också guld värd.. på många sätt, och för många människor! Tack snälla för dina ord...

Varm kram..

Snäckskalsdalen. sa...

Men.....en sån massa fin svamp....nu känner jag ju bara till kantarellerna och KarlJohannarna, men ändå! Så gott!
Så snäll hon är mot dig Anna Britt! En god människa!
Agneta kram