torsdag 9 september 2010

Fyndat på loppis!!!

Jösses vilken rolig eftermiddag! Emmy kom hem från skolan vid kvart över två och då åkte vi till Aneby, Emmy, jag, Anna-Britt och taxen Egon. Anledningen var att vi skulle besöka ett loppis som heter Mejeriet som drivs i regi av pingstkyrkan (tror jag det var). Ett loppis som är stort och så där underbart roligt så man får gåshud!

Här är ute på gården i något gammalt garage. Här låg grejerna lite mer huller om buller än i den finare affären. Precis som jag gillar det! Här kan man nämligen hitta precis vad som helst!

Här till exempel, en alldeles underbar stick och virk-pärm med mönster från 70-talet. Jösses så alla såg ut på den tiden! Sen var ju alla tröjor, halsdukar och diverse annat i brunt, orange och gult... Byter man ut färgerna så kan man använda det mesta i denna pärm. En guldgruva för endast 4 kr!

Här hittade Anna-Britt nästa guldklimp. Ni ser vad det är va? Det är en garnvinda som vi tror är handgjord för det ser så ut. Gissa vad den kostade? Kolla in nästa bild...

BILLIGT ELLER VADDÅ!!!

Sen hittade jag en ouppackad kläm-spotlightlampa för 30 spänn. Ville egentligen ha en i silver men man kan ju inte begära allt.

Vad köpte då Emmy? Jo hon köpte det hon alltid köper på loppis nämligen BÖCKER. Tre böcker för en tia. Hyfsat pris måste jag säga.

Dagen har varit så himla rolig och underbar. Emmy satt på hemvägen och sjöng för Egon medans Anna-Britt och jag diskuterade var det kunde växa svamp längs vägen. Idag verkligen känner jag hur lyckligt lottad jag är... Jag har en underbar dotter, underbara vänner och jag känner en glädje över att just dessa människor finns nära mig. Vilken tur jag har...

16 kommentarer:

Shamrock sa...

Aneby - då tänker jag genast på chokladpudding.

Grattis till alla fynd

Kicki & Jörgen sa...

Riktigt ser hur duína läppar drar på sig och hur du ler, känner lyckan i ditt inlägg som sprudlar av glädje, härligt!

Anonym sa...

Loppis är bäst! Keep on fynding!

Pinglan sa...

Kul när man fyndar!! :)

Fru Venus sa...

Vad skönt att du känner så, det unnar jag dig verkligen :-) och tur att loppisar finns! Kram

The Willow Fairy sa...

Garnvindan är jag lite avis på - har en liten skulle behöva en stor, men är lite för snål...

Fru Purjo sa...

Visst är det roligt med gamla böcker med kläder och stickbeskrivningar från 70-talet. Fick för några år sedan en postorderskatalog från 70-talet....det var minst sagt underhållande att kolla in bilderna ;-)

Undras vart den tog vägen...blev lite sugen att titta iden igen :)

bakom berget sa...

Ja tänk vad det är kul när man hittar ett sånt där ställe. Då blir det rena julafton.
Ha en fin dag i morgon! Vad blir det för kul dårå?
Kram Åsa.

Filimarans Funderingar sa...

Jag håller med, det är så himla kul att gå på loppis.

Sunna sa...

vilka underbara ord

S sa...

Loppis är härligt, där kan verkligen göra fynd!

AnJa sa...

Blir glad när jag läser ditt inlägg! Och vilken rolig loppis det där verkar vara. Vilka fynd!!!

Hanneles bok-paradis sa...

böcker kan man aldrig få för mycket av :)

Unknown sa...

Så härligt det är när man får såna där glädjefnatt och kommer underfund med, att trots allt, jag är så rik, jag har så mycket...barna, vännerna osv.
Ha en skön dag och jag förstår att du är nöjd över dina fynd.

Anonym sa...

Som jag undrar var min garnvinda är. Efter flytten har jag inte sett den en enda gång.

Rut-Knut-Tjut sa...

Loppis är verkligen kul. Man blir alldeles lycklig av det :)