torsdag 9 september 2010

En sådan fin gåva!

Godmorgon världen! Dagen ser ut att bli väldigt fin. Här har det faktiskt varit en underbar början på denna höst. Solen har skinit länge och färgerna börjar väl så småningom att visa sig ute. Än så länge är träden faktiskt gröna!

Efter morgonrundan följde jag med Anna-Britt hem för att hjälpa henne med Egons öron. Lille Egon har lite brunt gegg i öronen och då får man spruta i öronrens. Jag gillar det som apoteket säljer, Epi Otik, som hjälper till att få loss på även det hårdaste gegg! Anna-Britt är så glad att jag hjälper henne, för mig är det en självklarhet, man hjälper ju sina vänner om man kan eller hur? Hon gav mig dessa strumpor i tacksamhetsgåva idag:

Den vänstra är stickad i lingarn och den högra i ren ull... Man blir ju så himla rörd i hjärteroten när man får så fina saker som någon har suttit i flera timmar och stickat... Tycler dom är så fina så jag kanske inte vågar använda dom!!!

8 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Så rart! Du kanske kan ha dom som myssockor framför tv:n eller som bäddsockor....
Kram

tankar från mitt fönster sa...

Vilka härliga sockar! Och jag förstår att du blir rörd.Här är idag också strålande sol.
Känner förkylningssymptom, men jag hoppas de går över. Tar det lugnt o kanske tar fram stickningen senare idag!
varm kram

Shamrock sa...

Vilka fina

Tina sa...

Hej finaste vän!!
TACK snälla fina för vinsten! Harley bara älskade sina presenter!!! =) Tack underbara du!!
Ja, visst hjälper man andra om man kan! Du är en så varm & omtänksam människa!!!

Hoppas att du mår bra & att du får en underbar dag!
Jag ska snart börja jobba... hade gärna varit hemma & myst idag känner jag.. men men..är glad att jag har mitt jobb =)

Varmaste kramen till dig underbara fina vän!!
Din vän Tina

bakom berget sa...

Vilken rar kompis du har! Det syns att hon är duktig på att sticka sockor. Verkligen fina.
Men ha dom som tofflor i vinter är du känner dig frusen.Fina sockor och goda vänner, är det som värmer bäst!
Ha en fin dag min vän! Kram Åsa.

Anonym sa...

Men jisses så fint! Jag älskar hemstickade sockor. Fast jag klarar det inte själv. Du, jag kan också hjälpa henne med öronen, hihihi....
Hulda

Cecilia sa...

Väldigt fina sockor, stickade med omsorg! Gjorda för att användas! (Jag har gett bort bäddsockor till min mor TVÅ gånger och hon är så rädd om dem att jag nästan blir irriterad! Så använd dem!!!)
Hm...måste prova att sticka linsockor någon gång...

Tigris Predikantan sa...

Var bor hon? Jag är super duktig på öron! *ler*