onsdag 8 september 2010

JAG ÖVERLEVDE!

Denna väntan innan man får komma in är ju värst... Man sitter där och börjar tänka... "Tänk om jag har hål..." "Tänk om jag har MASSOR med hål!" Tankarna snurrar fortare och fortare och när väl tandsköterskan ropar upp ens namn så har man fått hela käften opererad i ens tanke!

Dock så var jag orolig i onödan för jag hade inga hål, allt var så bra så! En femhundring fattigare blev jag men det kan jag betala i ren glädje över att allt var bra och att jag nu inte behöver gå dit på ett år!

12 kommentarer:

UllaJohanna sa...

GRATTIS!!!!!!!!!
Klarade mig också i år... Vilken lättnad det är!
För billigt är det INTE om det skulle vara något att laga....

Kramen!!!

Shamrock sa...

Jag har alltid gillat att gå till tandläkaren. men sista året har jag börjat ompröva detta då jag varit med samma tand 7 gånger och de bara ställer till det värre o värre

Unknown sa...

Javisst är det härligt när besöket är gjort och dom inte behöver dit med borren. Kostar ju skjortan ändå.

Anonym sa...

Så bra! Samma här! Inga hål.
Så glad jag blir att du också skriver om svamp och åter svamp! Man blir ju så himmelens lycklig när man hittar svamp! Vi har också hittat soppor, som jag förvällt och har i frysen nu. Och så kantareller!om jag gillar bäst.
Plocka på!
Hulda

Anonym sa...

Ja usch ja. Innan jag fick reda på att jag hade EDS så trodde jag att jag kanske var amalgamförgiftad så jag sanerade hela truten. Det var en prövning kan jag säga. Men jag känner mig bra fräschare i munnen nu kan jag säga och jag tror t om att jag fått bättre andedräkt!

I dag fick jag besked om att jag blivit beviljad sjukpension!! Jag tror knappt det är sant. Jag får leva med EDS värk och elände och ingen ork, men nu får jag leva med det och känna att jag har en liten inkomst. Annars så hade jag fått leva på min sambo som en parasit.

/Nikap

Renée sa...

Nikap: Det glädjer mig att du fått beviljad sjukpension! Jag brukar säga det att f-kassan är faktiskt inte omänskliga även om reglerna är hårdare nu. Så grattis till dig!

Fru Purjo sa...

Gött att tänderna var hela...grattis :)

S sa...

Usch för att gå till tandläkaren, det är verkligen inte kul!

Kicki & Jörgen sa...

Grattis!'
jag undviker tandläkaren ända in i det längsta. Sist jag var där var jag tvungen att skaffa bettskena för min knakande/låsande/knäppande och jävligt jobbiga käkled. Det kostade liksom 3000kr :-(
Sen har jag tandläkarskräck och behöver massor med bedövning för att inte känna av något *suck*

Marie-Louise sa...

Pust vilken lättnad för dig. Grattis! Vad skönt att inte behövs gå dit på 1 år.

Sunna sa...

15/9 är det min tur och du gjorde ju saken inte lättare precis...

Fenixmonas sa...

Så gott! Jo, visst gruvar man sig, varje gång. Kanske inte för smärtan i munnen men i plånboken! Kramiz