lördag 31 juli 2010

USA - Fredag förmiddag

Vi startade denna dag med att äta frukost ute. Här gör de så ofta, kanske därför de är så feta! De äter ägg och bacon, wraps, panncakes med sirap och till detta rostat bröd och kaffe. Inte direkt något hälsosamt direkt, jag äter inte sådant här hemma men här äter man det som finns, så är det bara...

Efter frukosten åkte Dale, mamma, jag och Emmy till Siesta beach. Pappa hade bränt ryggen så han ville stanna hemma och Janet var tvungen att följa med sin mamma och pappa på begravning... Vi hade med oss varsin stol och handdukar och vatten naturligtvis. Solkräm är oxå ett måste. Jag smörjde in mig med solfaktor 30, ändå brände jag mig! Jag vet inte om det är på grund av mina mediciner för annars brukar jag inte bli bränd när jag har så högt solskydd.


Denna beach är helt underbar, denna vita sand som känns som sammet under fötterna... Jag fyllde en tom vattenflaska med sand när vi gick hemmåt.

De har livräddare här oxå, de har fyra torn som de står i och spanar på folket. Tror inte att de har så¨himla mycket att göra dock för det är rätt lugnt här, inga direkta vågor eller så. Bra att det finns iallafall!


Jag satt uppe i min stol och spanade ut mot vattnet för att se var Emmy var. Tog lite tid innan jag såg henne för det var bara ett huvud som stack upp:


Sen märkte hon att jag tog kort och då var hon tvungen att posera lite:


Efter två timmar åkte vi hem och det var nog tur för både mamma och jag hade bränt oss. Emmy däremot har ett skinn som tål solen, hon blir sällan bränd.

Fortsättning följer...

2 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Så ljuvligt ni har det, den stranden är super, var tvungen att googla den på Googleearth och det ser ju helt fantastiskt ut även uppifrån med satellit! Lyckliga ni!
Och vilken staty - den var rätt cool!
Agneta kramar

Anonym sa...

Villka underbara bilder, man blir så sugen. Här hemma är det blåst o mulet men varit hyfsat idag. Jobbade till 21.00 så jag har gosat Med Gibson, mysigt va???
Pilan