lördag 24 juli 2010

USA - Från Anneberg till frankfurt

Hello! Nu är jag äntligen tillbaka hos Janet och Dasle och jag har fått igång min egna dator så jag kan skriva lite om våran resa. Jag kommer att skriva den ifrån början för annars blir man ju så förvirrad! Så häng med på min resa:

Vi åkte från Anneberg klockan halv fyra på natten. Jag hade faktiskt sovit, helt otroligt! Emmy var rätt så uppspelt och vaken:


Resan till Göteborg gick så jäkla snabbt, helt plötsligt bara fanns det en skylt med Landvetter på. Ni kan se här att det var fullt med väskor i bilen... Pappa hade gjort sitt bästa för att pressa ihop allt! Rullstolen tog ju lite plats oxå. Men vad gör lite trängsel när man vet att man ska flyga till ett varmt land? Ingenting!


Väl framme så var det lite strul med biljetterna, de hade ett nytt sätt att checka in, man fick först checka in på ett ställe och sen ställa sig i nästa kö för att lämna väskorna... Vi som inte är så himla vana vid att flyga blev en aning förvirrad.Sen var det till att gå igenom säkerhetskontrollen för första gången och sedan packade de alla väskor på mig som satt i rullstolen. Jag ser ut som en riktig pack-åsna!


Jag lämnade min rullstol vid säkerhetskontrollen (tror jag det var), de sa att det var bättre att jag höll koll på min dyna själv för de trodde den skulle komma bort annars. Så jag tog dynan själv. Detta skriver jag för att det händer saker framöver nämligen...

På planet gick vi, pirriga i magen naturligtvis! Äntligen skulle vi lämna Sverige och påbörja våran resa...


Resan till Frankfurt gick bra, inga luftgropar eller några andra missöden hände.
Fortsättning följer i nästa inlägg!

Tack för alla kommentarer! Det värmer verkligen!!!

2 kommentarer:

bakom berget sa...

Åhh...va spännande! Skriv snart vetja!
Ha det bäst..Kram Åsa.

Anonym sa...

Hej Tjejer!

Skönt att ni kommit fram safe and sound. Förstår att det inte varit "helt smärtfritt". Upplev, vila och njuuuut. Puss å Kram å lite kill mellan tårna.... Faster Pia :-)