torsdag 20 maj 2010

Till er alla...

Ni ALLA underbara människor... Jag finner inte ord för hur gulliga ni är! När man får sådana här personliga påhopp vet man inte riktigt hur man ska göra så jag blir glad över att ni har gett mig tips över hur jag SKA göra.

Jag vill oxå förtydliga varför denna människa är så jäkla arg och varför hon så gärna vill kalla mig rasist (konstigt, är inte DET rasistiskt att hoppa på en annan människa som man inte känner och som hon bara har läst om?)

Jag hade en annan blogg innan på msn. Där skrev jag precis som jag gör idag; om mina vardagliga problem med mitt liv. För ett och ett halvt år sedan ungefär så bestämdes det över våra huvuden att migrationsverket skulle hyra lägenheter i våra hus. Det är så lätt och sitta där och bestämma si och så när man inte bor där det ska bli!

Vi ville inte att migrationsverket skulle hyra lägenheter i vårat hus. Vi ville inte att det skulle flytta in hyresgäster som efter tre månader skulle bli hämtade med polis. Vi kände alla i huset att vi inte orkade detta!!!

Vi blev lovade ett möte innan detta skulle hända. Trots detta löftet så flyttade dom in iallafall. Jag ringde till ordföranden och han sa att jag kunde ju flytta! Vi som hade bott här i 7-15 år var inte värda ett skit! Detta gjorde att vi blev vansinniga och gick till tidningen. Tyvärr riktade tidningen våra ilska fel, vi var ju arga på de som vi hyrde av!!!

Istället skrev de att vi var rasister! Det var inte alls det det handlade om, vi ville bara ha lugn och ro här...

Du som skriver anonymt här, du såg kanske inte i tidningen att vi fick en ursäkt av ordföranden??? Att det var han som hade råkat kalla oss för detta och tidningen nappade direkt!

Allting är inte svart eller vitt... Det finns en massa gråzoner i allt och jag tror inte att man ska kalla alla som råkar säga en enda mening fel för si eller så. Inte undra på att det är krig i världen när man tänker så!!!

4 kommentarer:

Tina sa...

♥ღ♥"♥ღ♥"♥ღ
Underbara vän!! Du är så fin!!! Jag håller med dig.. är det inte rasistiskt att ge sig på en annan människa som denne anonyme gör!?!?
Jag tycker du är fantastisk!!!
Kram Tina♥ღ♥"♥ღ♥"♥ღ

Anonym sa...

Åååå, jag blir så matt!
Snart vågar man ju inte öppna munnen förrän man får höra att man är rasist. Det har ju gått till överdrift det här med att slänga ur sig att man är rasist tycker jag.

Du får inte yttra något negativt alls om någon som har utländsk härkomst, för då vänds det till att man är rasist,,,inte att man har en åsikt om själva personen oavsett hudfärg.
Du får ju inte ens ha en svensk flagga längre för då är man rasist. Nä, jag blir så tokmatt av det här!!

Kram Nikap

Tigris Predikantan sa...

Ja, missförstånd kan leda till mkt tråkigt ... Hoppas kommentarer av det slaget inte återkomer för man kan, som du skriver: diskutera som sansade personer!
:)

Tina sa...

♥ღ♥"♥ღ♥"♥ღ
Jag rös när jag läste din hälsning hos mig!!! Du är så fin Rene!! Glöm aldrig det! DU förgyller MITT liv!!! Jag bara avskyr när det blir påhopp mot någon & särskilt på detta fega vis!!
Förstår inte varför endel bara vill vara elaka. Om de inte ser det själva eller va det är?!
Alla har ju rätt till sin uppfattning så klart, men man behöver ju inte vara elak eller ge öknamn..särskilt inte VUXNA människor!!
Ge inte upp & jag kommer DEFINITIVT fortsätta läsa din blogg..spelar ingen roll vad någon annan kallar dig, eller annat..fniss.. för mig är du en stjärna som lyser upp mitt liv! jag brukar inte tycka synd om människor, jag brukar däremot känna med dem, men denne anonyme tycker jag faktiskt synd om.. dene vet inte vad dene går miste om! Du är en sådan som alla borde få ha i sin omgivning Rene!!
Detta är inget jag bara skriver! Jag MENAR det verkligen!!!!!
Va rädd om dig & TACK älskade stjärna!
♥ღ♥"♥ღ♥"♥ღ Tina