måndag 10 maj 2010

På besök i Flisby Del 2 (Hundgården)

Efter kaffet gick vi den lilla stigen som går till A:s hus. Det är här själva hundgården är.


På vägen hittade jag en björk med utslagna blad. Fastän det var så jäkla kallt så är det ju vår ordentligt!


Här ser ni hundgården innifrån. Det är två "burar" som bägge två har ett fönster plus en lucka ut till en hundgård. Jättefint! Gibson var tveksam och ville först inte gå in eftersom det även här fanns "helvetes-golv"... Vi fick lägga mattan och Snobbens täcke så han vågade gå in och titta!


Det är jobbigt att vara hund speciellt om man lider av nervösa besvär... När allt var överstökat och man kunde göra som man ville så la sig Gibson i gräset och mös...


Rulla runt och klia rygg är det bästa jag vet!!!


Nu är vi hemma... Gibson har lagt sig och snarkar lite lätt. Själv ska jag ta ett bad och försöka slappna av. Jag fick ju använda benen idag och det känns! Nu ska vi slappa det som är kvar av denna dagen...

6 kommentarer:

bakom berget sa...

Men va konstigt! Är det ett trägolv? När min äldsta hund var ung och vi kom till ett ställe där dom hade ett stort trägolv, blev han jätterädd och vågade inte sätta sina fötter på det alls. Va konstigt det kan vara!
Kram Åsa.

Tigris Predikantan sa...

Ja, det var inte lätt att få hararna att släppa taget om mig *ler*!
Kul att du varit och gått! Tack för dina ord också!
:)

Filimarans Funderingar sa...

Tack för gratulationen till min kära hund. Tiden har gått så fort, hon är redan 15 år, herregud det var ju inte längesen vi hämtade hem henne till oss. Jag vill inte tänka på vad och när det är dags att säga farväl. Nu är hon bra stel och trött i kroppen men än så länge har hon inte ont någonstans. Ha det gott/margareta
"Lustigt" med din hund att inte våga gå på golvet. Skönt att det nästan gick över, fobin han hade.

Snäckskalsdalen. sa...

Stackars lilla vovven! Så stor och så gullig!
Vilken otroligt fin hundgård! Det kommer nog att blli bra!
När åker du till USA? Jag har nog missat det. Skall du roa dig och se dig omkring och hälsa på familj och bekanta? Nyfiken i en strut är jag!
Agneta kram

skapa och inreda sa...

Det är inte lätt att vara hund:) Du gör helt rätt som försöker vänja hunden vid den nya miljön. Du ska se att det går bra men jag vet av egen erfarenhet hur det känns när man lämnar sin älsklig för att åka bort.
Härliga bilder och kul att läsa.
Kram Annika

Cina sa...

Hej "vimsiga mamman"!
Nu har jag hittat in till dig!
Hundar som inte gillar att gå på nya golv, tror jag såg något program på tv om det.
Fina vårbilder du bjuder på!
På återseende!