tisdag 4 maj 2010

Denna glömska...

Den sprider sig som en löpeld! Glömskan alltså! ALLA människor säger att dom är glömska, hur märkligt är inte det... Sveriges folksjukdom nr 1 tror jag säkert att det är eller hur!

Jag är ju fruktansvärt glömst och har varit i flera år... Ikväll tänkte jag att jag har nog glömt något... Hmm, vad kan det vara? Mina plåster för hundan! Jag hade glömt be hemtjänsten att byta mina Norspan-plåster i morse när dom var här och städade... Nu MÅSTE jag sätta alarm på det oxå...

4 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Jo men det är väl detta väder ... fram och tillbaks med våren ... och kyla och värme ... bara det blir lugnare så får vi nog krafter tillbaks ... hoppas jag *ler*!

Anonym sa...

Hej igen!

Jag skrev i ditt förra inlägg. Jag som nyss fått veta att jag har EDS.

Fick en kommentar idag att EDS är ett godartat tillstånd inte så som MS eller Parkinson.
Vad skulle du ha svarat på det?
Kan faktiskt inte tycka det är godartat när smärtan är progressiv.
Är det för att dem tror att vi ska stelna och bli bättre, som överrörlighet generellt tro?! Min pappa är snart 80 år och kan fortfarande sätta handflatorna i golvet, det är väl ett tecken om nåt att det är nå fel i bindväven tycker jag.
Är EDS godartat?
Känns ju helknäppt och tycka det när vi har det så eländigt som vi har det tycker jag. Dessutom märkt försämring. Eller är det jag som missförstår ordet godartat.
/Nikap

messan sa...

Hihi, ja, tänk att jag känner igen mig:) Hoppas din Valborg var mysig med Tacos.
Jag är glad att det finns små lappar att skriva på:).
kramar

En häxa på Vift sa...

Jag har vansinnigt bra minne, för bra enligt somliga, men jag har samtidigt 25 bollar i luften samtidigt vilket kan göra att jag glömmer vad jag börjat med men det kan jag inte göra så mycket åt. Med ADHD följer en viss vimsighet. Sånt e livet. *s*