söndag 18 april 2010

Ont det gör ont...

Mår på ett sätt bättre men på ett annat sätt sämre. Lurigt värre? Så här är det; Värken i huvudet ramlade ner i överarmen och sitter just nu och jäklas ordentligt... Kan det vara små jäkla gubbar där inne som hackar mig med små ishackor? Kan säga att någon stickning blir det nog INTE idag, jag har nämligen svårt att skriva på datorn...

Emmy verkar oxå må bättre idag. Hon är nämligen inte tyst längre! Hon är inne på toaletten och sjunger samtidigt som hon (antagligen) leker med några små dockor i handfatet. Antingen var det EDS:en som spökade eller så var det någon väldigt "kort" bacill som anföll oss. Ja, den är ju inte helt borta men nästan känns det som iallafall. Så länge man är på benen så är man bättre eller hur? I stället för halvdöd så är vi en fjärdedels-död och det är ju positivt ;-)

Vi ska iallafall ta det lugnt idag både Emmy och jag.Jag ska hoppa i mitt älskade badkar bara hemtjänsten har varit här. Kram på er alla där ute...

4 kommentarer:

Tina sa...

Hej vännen!!
Å, va skönt att ni mår bättre idag! Läste ditt förra inlägg oxå!! Lilla gumman, minns min son va likadan.. när han va tyst då mådde han inget bra!!
Å, är Melinda din syster?! det visste jag inte =)
Vila er nu & ta hand om er så ni blir helt fria från de små kubbarna med ishackor mm =)
Varmaste kramen till er båda!!!
Tina
Ps. Har din dotter oxå EDS? Ds.

Unknown sa...

Hur gammal är din dotter? Visst är det skönt att ligga i badkaret när man har värk? Känns som det faktist bli bättre. Klart ni ska skaffa en katt! kram

Unknown sa...

Jag har en fråga ang. din sjukdom. Har du värk varje dag? Och hur hittar man en sådan sjukdom? via blodprov?

Madeleineslife sa...

Hoppas det inte är en stor bacill! Det är svårt att veta vad som är vad när man har ont jämt o ständigt! Det är oxå svårt hur mycket man orkar & inte. Men man kan inte alltid & hela tiden tänka & anpassa sig för våran EDS! Man måste ju få leva oxå!!! Eller hur?!

Ta hand om er & krya på er! Kramis