fredag 16 april 2010

Denna bilden hittade jag i kameran i morse! Den bara lyser bus och det är faktiskt så. Emmy håller här på att busa med Gibson och trots hans höga ålder så ballar han aldrig ur om det är bus på gång! (Man får ju godis!)


De här otroligt fina tulpanerna köpte jag på ICA igår. Tror dom kallas för papegoj-tulpaner? Nä, jag vet inte men det känns som ett passande namn. Jag var ju då och handlade igår och när jag kliver ur bilen så får jag naturligtvis kramp... Och på ett himla bra ställe oxå: käken och inne i halsen! Tala om att jag trodde hundra gånger att jag skulle spy! Tack och lov så hade jag oxynorm i väskan så jag tog min självscanningsapparat och blippade genast på en "bonaqua" och slängde i mig tabletten! Efter ett tag så släppte det men sådana här situationer gör mig alltid påmind om att jag MÅSTE ha tabletter med mig!


Idag är det mulet och trist. Jag ska lägga mig i badet så snart hemtjänsten gått. Kroppen behöver en dos med värme och avslappning, bäst jag lyder ;-)

5 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Ja, det ser ut som Papegojtulpaner ... och vad tråkigt att råka ut för sådana besvär du har ... då gäller det att ha den distans du har och göra det bästa ... Ha ett skönt avslappningsbad!
:)

Tina sa...

Hej vännen!! Tack snälla för din hälsning!! Ja, det är oerhört viktigt med bra läkare & Ola är en sån! Han hjälper mig alltid & han känner mig & tror på det jag säger, så det är värt den resan dit. Har en läkare här oxå.. men det är en ren IDIOT & nu fick jag höra att hon fått sparken =) Så jag är så glad över att ha Ola.
Jag kom på ett annat symtom på sle.. solen är skadlig =) Får inte vistas i sol & värme för det kan starta ett allvarligt skov, så jag undviker solen i den mån jag kan =)
Fy, va otäckt det lär med din kramp!! Vilken tur att du hade tillgång till tbl!! Vad hade hänt annars?? Jag önskar dig en lugn & fin dag !!
Varm kram till dig vännen!
Kram Tina

skapa och inreda sa...

Visst är det härligt med hundar som vill ha lite skoj trots att de har några år på nacken:)
Önskar dig en riktigt skön helg/Annika

Sunna sa...

Åh vad jag saknar min schäfer när jag ser den där blicken

Pinglan sa...

Ha ha... SÅ jäkla sötis han är!!