torsdag 4 februari 2010

Shopping ger huvudvärk...

Ja, så är det, shopping kan ge både huvudvärk och tom plånbok. Det första lider jag väldigt mycket av just nu... Sätter man in pengar till mat varje månad så behöver man aldrig gå med tom plånbok, själv sätter jag in pengar på ICA-kortet så jag alltid har mat-pengar. Huvudvärk kan man inte direkt gardera sig ifrån genom att sätta in pengar på ett konto, då hade jag gjort det med en enda gång!

Varit i garnaffären och kollat. Köpte en hög med strumpgarn eftersom jag har fått beställning på ett antal sockar. Finns så jäkla snygga garner! Tyvärr kan jag inte köpa garn som kräver tunna stickor. Nu stickar jag med 3,5 och där går gränsen tycker jag. Fingrarna pallar inte med mindre stickor. Egentligen är inte min kropp gjord för stickning överhuvudtaget men det skiter jag i, något måste man göra för att få tiden att gå!

Sen for vi ner till Kvantum och handlade en massa mat. Då var mina fötter helt urballade naturligtvis! Tog en hel evighet för mig att gå igenom affären. Mamma handlade först till Anette, gick ut med hennes grejer och gick in igen och handlade till sig själv. Tur att hon handlade åt Nettan annars hade hon fått vänta en hel evighet på mig! När allt var betalat och klart var jag helt skakig och helt slut!

Det var skönt att komma hem fast då är det annat man ska greja med. Hunden måste ut och alla varor ska in i skåpen. Tack och lov så hade dom skottat så jag kunde ta rullen och "gå" med hunden! Sen kom Emmy hem och hon är altid hungrig NU! Hade förberett mat så det tog bara en kvart ungefär innan den vart färdig. Sen ville Emmy pyssla med sitt pyssel som kom i brevlådan. Okej, man får ju offra sig...

Nu vill jag bara lägga upp fötterna i soffan och slö-titta på tv och inte göra mer idag, tack!

Inga kommentarer: