söndag 7 februari 2010

Morgonstund har INTE guld i mund!

Jag är trött... Inget ovanligt eller hur? Fastän jag mår bättre idag än igår så avskyr jag att vakna tidigt! Jag älskar däremot att ligga och morna mig hur länge som helst. Idag var det liksom lite omöjligt på grund av två saker.

1. Jag hade två barn i sängen. Dessa två barn ville nämligen inte sova i Emmys rum så de hamnade hos mig istället. Eftersom de drog av varandra täckena så vaknade de extremt tidigt. Första gången Emmy undrade vad klockan va så var den bara 6...

2. Jag har en extremt kåt hund. Så fort han märker att jag rör på mig lite i sängen så börjar han gnälla som värsta gnällspiken i världen. För det är ju SÅ synd om honom eller hur?

Så jag var ute med hunden redan vid 8 idag. Kan säga att det endast är hundägare som är vakna och ute vid den tiden. Gibson är så jäkla pilsk så han liksom flyger fram. Råkar han hitta en tik-piss-fläck så stannar han däremot och börjar slicka i sig detta äckliga! Jag har ju ingen direkt styrka kvar att ta i när han gör så. Jag får rulla rullen så nära honom som jag kan och då ta i med rullen. Då får jag med honom. Men när det handlar om tik-piss så är dom fruktansvärt starka... Kan säga att om jag någonsin skaffar mig en han-hund till så skulle jag knipsa kulorna direkt!!!

1 kommentar:

Darkland sa...

;) Ja, Din kåta vovve kan jag inte göra nåt åt, men varför ville mitt barn ligga i din säng?;) Jo, Emmy låg ju där. Siamesiska twinsen går tydligen inte så bra att dela på;) *hehe* Jag hoppas du får sova bra i natt o att Gibbe inte ylar as hell av kåthet;) Stackar´n;) *asg* KRAM