tisdag 13 mars 2012

Tummen ur!

Halleluja säger jag bara, äntligen hoppade tummen ur. Den har suttit hårt vill jag lova men idag gick det. Nu ska ni alltså få se det jag har stickat under en rätt så lång tid:

Först ut är en helt vanlig rätstickad trekantssjal med virkad kant. Akryl-garn.

En lång och sjön sjal i merino/akryl-garn som värmer gott om axlarna.

Denna vita sjal är en "hittepå" av mig, oxå gjord i merino/akryl.

Denna sjal är gjord i mina färger, varannat varv merino/akryl och varannat drops delight. 

Här är ett av mina senaste alster, den är inte ens blockad än och trådarna är inte fästa... En alldeles underbar sjal som inte väger något, garnet är tunt akryl/ull.

Fyra mössor stickade i ull/akryl. Alla är "hittepå" av mig.

Till sist den där koftan som jag skulle sticka till Emmy. Den är numera färdig sånär på knapparna... Buddha håller för med tassarna så ni inte ska se att den är defekt ;-)

Sen ville han kloa på tröjan men då fick jag ta och lägga ifrån mig kameran och leka "kast med liten stor katt"! Det räcker att mattorna i hallen numera har förvandlats till klösbrädor...

8 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Men det var värst vad du har varit flitig, jösses, säger jag och så fina grejer du stickar och det där med hittepå är vansinnigt imponerande!
Koftan till Emmy blev jättefin men det är det tydligen fler som tycker!
Kramar

Hamrånge slöjdare sa...

Vad mycket fint du gjort!

ime sa...

Åh vilka fina saker du stickar och sån fin Buddha också!
Kram

Anonym sa...

Va fina saker du stickat! Jag blir lite sugen att försöka mig på en sjal.

Madeleineslife sa...

Kul att se vilka fina alster du gjort! De måste ta på dina krafter? Men förstår om du tycker de är värt de! :) För allt "vi" gör får vi ont av....

Hoppas du får en skön em & kan njuta av våren som är på ingång ;)
Kramis

Fru Venus sa...

Attans vad du är duktig!! :-) Kvällskram

Camilla sa...

Jädrar i havet vad du är flitig. Snygga sjalar allihopa - ja mössorna också ... fast finast är nog Buddha ändå. :)
Ha det gott idag.

Anonym sa...

Vad duktig du är och vad fint allt är. Kram