söndag 11 december 2011

Jag har inte dött men...

...just nu känns det som om jag är på väg till graven... Mår skitdåligt och ska snart lägga mig i soffan. Jag kan säga att jag kan ta smällen idag, jag hade roligt iallafall!

Så här var det; jag var bortbjuden igår! Jag blev så himla glad över en inbjudan hos en mamma till en klasskamrat till Emmy. Hon har flyttat till hus och bjöd mig och ett par till på gröt och skinkmacka. Jag kan säga att det är första gången från det jag blev sjuk som någon utomstående har bjudit mig, jag blev nästan rörd!

Emmy var oxå med och med tanke på hur det fnittrades bakom pojkens dörr så hade de säkert skitkul! Vi satt och pratade medans "Så mycket bättre" gick i bakgrunden, kändes så skönt att det inte var något uppstyltat utan att man känner sig nästan som hemma!

Idag ska jag åka till Nässjö och titta på när Emmy har dansuppvisning men först ska jag försöka bli människa igen...

4 kommentarer:

Agneta sa...

Roligt att bli bortbjuden!
Hoppas du snart känner dig bättre.
Kram!

Hamrånge slöjdare sa...

Var det nåt i gröten du blev dålig av ???
Trevligt att bli bortbjuden men inte så kul dan efter kanske!
Lycka till med Emmys dans!

Lisbeth sa...

Åå så härligt. det är just det här jag skrivit om att inte bli sedd när man är sjuk. Det är bara njuta och se det som början till något nytt
Jag är glad för din skull
Sköt om dig

Fru Venus sa...

Vad jag är glad över din kväll :-) Hoppas det blir fler tillfällen, KRAM!