söndag 5 juni 2011

Kan ni hjälpa mig?

Nu är det så att jag är husvakt... Mina föräldrar åkte utomlands samma dag som vi fick värmebölja, lite typiskt! Nu till det jag behöver hjälp med: Jag var i mina föräldrars trädgård idag och plockade rabarber för att jag tänkte bli lite huslig...

Någon som har ett bra recept på rabarber paj/kaka?

Jag är väl inte så glad i pajskal men det finns säkert många varianter, tar tacksamt emot alla recept ni har!

Vi har riktigt hett här i småland... Tror inte att Gibson verkar gilla det för han kräktes på vägen hem från mina föräldrars hus...Inte lätt när man snart fyller 14 och är gammal... I nästa inlägg ska ni dock få se några ljuvliga små saker som man kan krama ihjäl!

6 kommentarer:

Shamrock sa...

Här kommer ett jättegott pajskalsrecept.
1 dl socker
100 g margarin
2 dl havregryn
1 dl vetemjöl
½ msk sirap
½ tsk bakpulver

Gör dubbel sats. Smöra formen
Sedan bär i och sen smular du degen ovan på.

200 °C 10 min paj

En gottegris som jag äter ofta så mycket deg innan pajen är klar att jag sen inte orkar själva pajen. Du behöver knappt sockra rabarberna för pajskalet är så sött

tankar från mitt fönster sa...

Den här snabba pajen har jag i helgen gjort två gånger till barnbarnens förtjusning!
Klicka på länken till dubelhakornas välmående:
http://dubbelhakorna.blogspot.com/2011/05/knackig-rabarberpaj.html
Ha det gott!
kram

Gafflan sa...

Smulpaj som Shamrock beskrev är supergott och det jag också gör mest. Om du går in på http://livetpatangen.blogspot.com/ så har hon ett recept på en supergod rabarberpaj :D

lillies lya sa...

satsa på smulpaj - då får du det bästa av "båda världarna"!!

Anette sa...

Gå in på Findus.se Där finns receptet på pajen jag bjöd på när vi hade stickcafé. Den var ju inte sur.

Malla sa...

kika in hos Fru Venus - hon har precis lagt ut ett recept :)