lördag 25 juni 2011

Ja, inte e det som det va förr...

Plötsligt kan man inse att man håller på att bli gammal... Som när man åker till hembygdsgården och börjar undra hur många gånger man har gjort likadant innan? Eller att man liksom inte bryr sig om midsommar för ens barn är ju ändå inte hemma...

Åt sill och potatis hos mor å far vanligt...
Somnade på deras soffa efter maten som vanligt....
Åkte upp till hembygdsgården som vanligt...

Dock gjorde jag en ovanlig grej: Jag vann INGENTING när jag tog lotter! Väl hemma var mina fötter ömma. Lade mig i soffan och kollade på trist tv... Senare på kvällen var det en skräckfilm från början på 80-talet... Vaddå utan teknikens under vad gällande specialeffekter, dock gjorde filmen mig lite rädd iallafall, haha... Fick gå med hunden fort så jag slapp vara ute i halvmörker en längre stund...

Jag tänkte att jag skulle önska er en glad midsommar men det är väl lite sent så jag önskar alla en glad sommar istället! Nu ska jag hålla tummarna för lite sol oxå för hualigen så kallt det är på kvällarna (och ibland på dagarna oxå). Nu vill vi gärna ha lite sommar innan det blir höst, tack!

4 kommentarer:

Karamellen sa...

Hej hej!
Du får ha en skön sommar du med, och ja, hoppas vädret blir lite varmare framöver!

Rosenvante sa...

Ibland är det skönt med det vanliga inlärda rutinerna. Då vet man vad som ska hända och hur man ska planera.
Hoppas du får lite värme snart, här är det ganska behagligt tycker jag.
Ha en skön midsommardag.

UllaJohanna sa...

Hade en liknande dag igår, men fick snällt tugga i mig sill och potäter i ensamhet...
Och hembygdsgården skippade jag... Inte ett dugg kul att gå dit alldeles ensammen.. (gnäll och gnöl!!!)
Nåja; idag blir det bättre! Ska till sonen och gratulera lilla bonusbarnbarnet på 4-årsdagen! Lite omväxling i dieten :))!!

Ha en fin fortsättning på helgen!!
Kramen!!!

Shamrock sa...

Det är väl det som är vitsen med midsommar (och andra högtider) att de ska vara precis som vanligt