söndag 12 juni 2011

Igår var det "Rockabilly"!

Jag var inte med men tittade på en och annan bil som "blurrade" som värsta åskovädret! Igår var det nämligen dax för den årliga Rockabilly-festen! Kul att det fixas sådant här tycker jag. Jag satt i köket och kollade in bilar plus en och annan överförfriskad människa. Ibland kan man höra musiken ifrån parken men igår låg väl vinden åt fel håll...

Jag tror att det var rätt så mycket folk, parken hade nämligen finfint besök i form av Ewa Eastwood. Jag har aldrig hört något hon har gjort men jag antar att hon är populär och en relativt stor "stjärna" för lilla Anneberg.Hoppas att det dök upp massor med folk, ibland kan det ju bli lite si och så när det ordnas grejer på landet. Bilar kom det iallafall, det hördes ända in!

Själv har jag aldrig varit med på dessa partaj, för det första är denna musik lite främmande för mig och för det andra har jag aldrig haft möjlighet. Gillar ni rockabilly?

6 kommentarer:

Helena sa...

Vet inte, tror jag är för gammal. Men amerikanska bilar är roligt att se på, hur entusiastiska ägarna är över sin bil.
Sol idag!!

Snäckskalsdalen. sa...

Jag vet inte, jag tror inte riktigt att rockabilly är min melodi, jag lutar mer åt tunggung.
Här var det något liknande i natt, fast inte alls samma. Här finns ju inte många hus, vi kan inte se till några grannar, men i något av husen som finns här var det fest hela natten med mycket musik och skratt, det ekar mellan bergen, så det hörs väldigt tydligt. Roligt hade dom i alla fall!
Agneta kram

lillies lya sa...

Det låter härligt - jag brukar försöka komma iväg på de rockabillyfester som ibland hålls i Huskvarna Folkets Park. Och du har rätt - Eva Eastwood är en storstjärna inom rockabillyn! Musiken är så glad!

Gamla bilar är alltid roligt - även om mina favoriter kom 20 - 30 år tidigare. Man kan liksom inte motstå en Cheva från tidigt 50-tal...

Lisbeth sa...

Har faktiskt deltagit några gånger för ett antal år sedan. Goda vänner till mig hade bilar och var alltid med på crusing. Inte riktigt min grej att åka runt runt och låta sig visas upp. Kul med bilarna för dom som gillar det. Såg att just den här Eva var med på en tillställning här i Sundsvall i samband med en veteran marknad. Är säkert en riktig kändis i dom kretsarna
Ha det bra

Kaffe och Mazarin sa...

Ja jag älskar rockabilly!!!!:)
Ha en skön kväll!!Kramiz..

livet på landet sa...

Hade faktiskt en skiva med "Stray Cats" (rockabilly) en gång i tiden. Men idag blir det mera annat.
Kram
Helena