lördag 7 maj 2011

Hur gör djur?

Här kommer en lektion för alla katter där ute. Så här ska ni göra alltså, hoppa in i lådan, kissa och sedan hoppa ut. Behöver ni göra nr 2 får ni gärna stanna lite längre. Din matte blir glad om du INTE försöker gräva ända till Kina när du gör din bajs-grop. Hoppa gärna ut med ett vackert svanhopp utan ett enda korn under tassarna och saken är klar!

Här är Tussan (hon byter namn då och då) som står modell, hon fixar det hela galant och fattade direkt att man liksom behöver en stängd dörr bakom sig så att man inte förpestar för resten av familjen:


Den andre kissen, Buddha ni vet, han var inte lika entusiastisk om man säger så... Hela han såg ut som ett stort frågetecken, han försökte hoppa upp på taket på lådan, han kollade in sidorna men ack, ack... Man måste liksom ta huvudingången.


Matte är ju så snäll (eller?) så hon slänger in kissen i lådan för att se hur den fungerar.


"Spooky" tänker Buddha men kissar faktiskt i den, HURRA!


Nu kommer det svåra, hur i hela friden kommer man ut då?


Oj, där fick jag ju ut lite av tassen, hur ska jag få ut resten av kroppen då?


Om jag använder mina starka muskler så kanske den jäkla luckan flyger åt skogen där den hör hemma!


Testar här lite igen, verkar som om tassarna kommer ut... Hmm... Är det något lurt, ska man trycka på någon knapp kanske?


Nämen hoppsan, nu kom jag ju ut? Hur gjorde jag? Jag har ingen aning...


Så nu vet ni hur mina djur gör!

10 kommentarer:

Linn sa...

vad duktiga dom var!! jag kunde inte ha lucka på mina lådor för inez vägrade gå in, och hannes har jag inte testat med, men jag har en känsla av att han inte kommer förstå, han är ju inte så klipsk den lilla killen! haha

Shamrock sa...

Funderade på om du stängt in henne eftersom du hann ta så många bilder innan hon hoppade ut

Pinglan sa...

Ha ha.. Gulligt!

Snäckskalsdalen. sa...

Lille Buddha! Stackarna! Men dom är fantastiska som lär sig så fort!
Agneta kram

Swethaiparadise sa...

Så sött!!!

katter är underbara!

www.stinamittilivet.wordpress.com

Helena sa...

Âr det en svängdörr? Vad duktiga dom är som lärt sig "det nödvändiga" i nya fina boxen. Hoppas din söndag blir fin!

Rosenvante sa...

Vilken härlig bildserie. De är väl för roliga de små, men nu vet han ju hur det fungerar. :)

Anonym sa...

Det är inte så lätt sånt där.

livet på landet sa...

Jag har fått ta bort dörren till våra lådor, vår stora kisse ryms inte annars han måste ha huvudet utanför. Men Buddah verkar klara det galant.
Ha en bra dag!
Helena

Madeleineslife sa...

MNina katter köpte oxå den nya lådan jag köpte... Dock när jag satte dit luckan fick Tarzan problem. In kom han, men när han skulle ut satt han & kraffsade, kraffsade & kraffsade!! Jag blev tokig på detta så då åkte luckan veck.. Men det går lika bra utan :) Jag slipper ju i alla fall sand över allt nu :)