söndag 8 maj 2011

Fasen vad duktig jag är...

Kolla in mannen ovan noga... Han är nämligen efterlyst för nerhåring i samhället! Hela gräsmattan utanför ett hyreshus har hårats ner och om polisen får tag på ovanstående hund blir det andra bullar, en rakning kanske?

Iallafall så skulle jag föredra en nakenhund just nu, detta med hår är jobbigt när man inte riktigt orkar borsta som man vill. Hade jag haft ännu mer ork så hade jag badat honom oxå för då brukar det mesta släppa. Nu var jag iallafall duktig och tog med honom ut på en borstning, jag hoppas dock att grannarna inte störs av allt hår... Jag hoppas på att jag gör en god gärning, fåglarna skulle få ett mysigt bo med Gibsons underull som inredning i sitt bo!

Här ser ni något annat jag har pysslat med idag. Sedan igår har jag fäst trådar på 70 mormorsrutor och idag "fållar" jag med svart och syr ihop dom. Färgerna är mycket starkare i verkligheten, riktigt snygga faktiskt! Detta ska bli en bebisfilt troligtvis.

4 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Lilla vovven! Ja, en nakenhund. Vi har ju nästan samma antal djur, två katter och vi har då två hundar....och allt detta hår..fast jag har slutat bry mig, det är hår överallt, punkt slut.. Men ibland får man ju borsta för djurens skull och fåglarna har nytta av det.
Fina mormorsrutor. Jag har funderat massor på att försöka komma på ett sätt att slippa fästa trådar, det är jobbet från helvetet....
Agneta kram

Anna sa...

*asg*
Jag har pudlar, tre stycken, de fäller inte ett hårstrå!!! Himla skönt, men ännu skönare när man läser sådana här inlägg!! :-D (Bara liiiiiite skadeglad;))
Vilket fint handarbete du gör!! Jag älskar att sticka och virka, men tyvärr har EDS monstret sagt ifrån... Hmm, så kan det vara... :(
Men vilken härlig blogg du har, hoppas det går bra att jag länkar från min!! :)
Ha en fin måndag!
//Anna

Anonym sa...

Jag säger furminator. Hunden gillar den inte men jag gör. Allt hjälper det inte mot men det mesta.

Lisa lagom sa...

Jaaaa, det blir verkligen mycket hår inomhus just nu! Det är tur att vi kan glägja fåglarna. Ska bli spännande nästa vår då gubben ska tömma holkarna. Kanske är det en svarta sängkläder som äggen vilat i!