lördag 7 maj 2011

Katter, katter och åter katter...

Kattutställning i Eksjö dagen till ära och Emmy, jag och papsen var där och tittade. Tänk vad söta små och stora katter det finns... Denna skönheten är en brittisk korthår och kolla in ögonen:


Oxå en brittisk korthår:


Maine Coon:


Helig Birma:


Kan det vara en ragdoll?


Ragdoll eller Birma:


Ingen aning:


Ragdoll:


Cool katt!


Ragdoll?


Detta är iallafall en Perser:


Anledningen att jag ville till utställningen var att jag har hört att man ibland kan hitta grejer till bra pris. Har kollat runt efter en stor kattlåda men inte hittat någon direkt billig, de har legat runt femhundra sådär. Här hittade jag en stor låda till en billig peng, 259 kostade denna:


Nu ska vi se om de små liven vill kissa i den oxå, de har aldrig haft lucka på sin låda förr... Det kanske blir så att mamma får ta bort den helt enkelt, vem vet? Ja, ja... Den som lever får se...

Nu är jag så jäkla trött men först ska jag ta en runda med hunden innan jag däckar någonstans i solen hade jag tänkt. Hej svejs på er!

7 kommentarer:

lillies lya sa...

Den grå britten ser precis ut som min förra ägare, Malin. Fast hon var en alldeles äkta ladugårdskatt. Vilka fina små kissar! Lycka till med dörr på lådan. jag har försökt i omgångar med olika katter - det närmaste vi kom var just Malin, som lekte med den. Stod och daskade tassen i luckan och tyckte det var kul när den svängde. Att GÅ IN genom luckan - ALDRIG I LIVET! "Tar du inte bort den så kissar jag väl utanför istället!" Var hennes meddelande... Av misstag fick kissarna smak på toa utan lock. Suck... och så ser man reklam om kattlådor som är luktfria, skräpa-ner-fria, t o m sandfria, med små fina kristaller istället. Och "självrengörande" lådor... suck... Får väl skaffa en slav istället för ny låda...

ha det gott i solskenet!
puss&kram
Maurices & Kajsas slav
lillie

tankar från mitt fönster sa...

Toppen att hitta en så pass fin kattlåda till ett bra pris. Det är kul att gå på kattutställning, men jobbigt.
Hoppas du får njuta av solen idag. Jag har suttit på balkongen i 3-4 timmar och stickat. Nu ska jag såptorka golven och sedan göra middag o ta ett glas rödvin.
Trevlig helg
Kram

Ulrika sa...

Jag har haft flera kattlådor med lucka, men tagit bort luckan. Nu vägrar Homer gå i lådan med lucka/öppning så jag har fått ta bort överdelen.
Nu har vi två lådor bredvid varandra så att jag inte behöver gräva i den jämt och ständigt.

Jag har aldrig varit på kattutställning men är sugen. Fast då blir man väl sugen på en katt till och det vill jag inte ha. Vill inte ha besväret alltså.

Katter kan jag ha tio av om det bara hängde på det ;)

Rosenvante sa...

Det var många fina kissar det.

Linn sa...

Tips: om du vill se skillnad på ragdoll och birma, kolla tassarna! Birmor har alltid vita tassar medan ragdoll har färgade:)

Visst blir man glad när man kan göra fynd! Jag och Hannes är stoppade från att tävla i Sverige nu och måste åka utomlands. Jag vill försöka hinna det innan september då det är scandinavian Winner i uppsala. Hur tyckte du att det var på utställning då? Nått för dig?

ime sa...

Åh vilka fina katter!
Kram

Anonym sa...

Så är det lite småkul att kolla ägarna också men det får man göra mer diskret.