lördag 14 maj 2011

Bägge tummarna ur...

Det ska visst regna i helgen... Vi väntar med spänning på detta för det behövs verkligen! Sen är det så att jag behöver få bägge tummarna ur ändan och rensa lite i gömmorna och det är allt lättare om det regnar... Jag ska sitta och sälja lite "skräp" den 2 juni, det är nämligen loppis då i Pilaboparken! Jag har ett förråd plus en klädkammare full med just "skräp", jag ska bara sortera och sätta pris på skiten... Ett jobb som tar tid men jag är tvungen om jag ska bli av med det som tar plats.

Det vore så skönt att få undan all bråte och kunna gå in i klädkammaren, nu är det nämligen fullt till bredden... Varför blir det alltid så? Jag fattar ingenting... Städar man så är det bara fint i två dagar, sedan förökar sig allt skräp och väller ut när man öppnar dörren. Märkligt eller hur?

Jag hoppas att jag ska bli av med allt på loppiset... Så nu måste jag ju sätta igång och röja bland all skit... Huvudet spränger idag men det får bli lite "meducin" för jag hinner inte vara dålig! Jag är annars så bra på att skjuta undan allt till en annan dag men till slut är det ju för sent... Så idag startar jag, punkt slut!

8 kommentarer:

Fru Venus sa...

Förstår precis hur du känner, har en vind på 100 m2 som är full med "loppisskit"....*suck* Jag skickar över lite av vårt regn :-) KRAM!

Swethaiparadise sa...

Vi har en "stor" garderob i anslutning till vardagsrummet - det går inte koma in just nu *suck*

www.stinamittilivet.wordpress.com

Anonym sa...

Va skönt att Du är tillbaka. Jag har verkligen saknat Dig och Din Blogg. jag trodde att det var min dator som det var fel på innan jag fick veta att det var Blogger som trasslade. Nu önskar jag Dig en skön Helg och att huvudvärken ger med sig. Min man kom hem för en stund sedan och klagade över huvudvärk. Det kanske är något virus som är ute och far.
Kram kram på Dig
Margit(maxelonia)

Randiga Tråden sa...

Håller tummarna att det går bra på loppisen och att allt blir sålt. Lycka till.

Rosenvante sa...

Vi skulle få regn i morgon och det märks redan nu för vindarna har blivit kyligare.
En loppis behöver vi också ha, hela garagetövervåningen är överfull och halva garaget. Man får vara glad så länge man får in bilarna där. Bor ju med en samlare och det är bra ibland och jäkligt jobbigt ofta. Men nån gång ska jag väl lyckas få bort nått.

Reidun sa...

Jag kan inte heller gå in i min klädkammare. Jag står utanför och kollar vad jag ska ha, sedan sätter jag ned fötterna försiktigt där det kan finnas en liten plats för mina 36:or.......

bokhyllan sa...

Här skulle också behövas röjas... nä, jag tror det blir en slöardag istället. =)

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, ja, jag släpade med gott mod ner en del från vinden en dag när jag hade världens motivation till avyttring. Sen blev det liggande i hallen och nu är det insläpat i gästrummet. Hur kan det bli så? Jag vet att det kommer att gå ett halvår eller så och så är det på väg upp till vinden igen.....och det värsta! Jag blir så trött på mig själv.
Hoppas du lyckas bättre, det gör du säkert, för du har bestämt dig, det hörs.
Agneta kram