fredag 15 april 2011

PAKET!!!

Paket är ju alltid kul att få eller hur? Idag kom ett paket till mig som jag råkade beställa i en hast när hemtjänsten städade här. Jag blev själv lite snopen när jag var färdig med beställningen men så är det ibland, jag gör saker i blindo liksom!

Idag ringde det på dörren, jag ropade "KOM IN" hur många gånger som helst, tänkte att nu jäklar har hemtjänsten blivit ko-ko eller nåt. Gick och öppnade och blev en aningens förvånad när det stod en stor neger där istället för hemtjänsten! Nu hoppas jag att ingen blir sur för att jag skrev neger innan, bäst jag ber om ursäkt kanske? Iallafall stod han där med mitt paket. Levererat ända fram till dörren, det kallar jag service!

Här är paketet då alltså:

Innehållet inspekteras av Buddha, alla främmande saker inspekteras grundligt av honom! Har alltså fått hem det jag har beställt från Yarn paradise, många nystan merinoull blidde det:


Här är var alla nystan ska bli:

Vad tror ni, ser det relativt bra ut eller? Har ju precis börjat virka så jag är lite fumlig och kan inte allt. Detta ska alltså bli filtar eller nåt, det blir det de blir helt enkelt!

8 kommentarer:

Rosenvante sa...

Jisses så mycket garn och vilken service du fick.
Mormorsrutorna kan du göra mycket av, filt, väska, lampskärmar, kuddar osv, osv
Finns som sagt hur många alternativ som helst. Tur Buddha är kontrollant så inget farligt kommer inför dörren. :)

bakom berget sa...

Så fint! Vet du...nu blir jag så sugen att ta fram mina mormorsrutor och virka lite, men jag vågar inte. Det var när jag var igång och virkade som mest, som det började jävlas med ryggen. Så jag håller mig ett tag till. Dina rutor ser jättfina ut. Hur många har du gjort så här långt?
Hoppas du får en solig och skön helg! Kram kram!
Åsa.

Anonym sa...

Vilka härliga garner du köpt kommer och bli väldigt fint Dina katter verkar vara så mysiga

Lena

Vanja G sa...

Buddha har koll på läget minsann! Grattis till garnet!

Cecilia sa...

Ojojoj, helgen är räddad! :-)

Baronessan sa...

Jösses vilket jobb. Jag skulle bli stressad av att ha så mycket garn framför mig. Lycka till! Ha en glad fredag!

tankar från mitt fönster sa...

Fina färger! Nu räcker garnet till flera filtar. Jag vill gärna börja virka mormorsrutor också, eftersom jag tror det är skonsammare än att sticka.Jag vet att jag har virkat i min ungdom och det finns ju instruktionsvideor på dropsdesign.se. Var beställer jag garn billigast?
Skön helg !
Stor kram

Anonym sa...

Vilka underbara färger på garnerna.
Är Du nybörjare på att virka det syns baske mig inte. Rutorna ser superfina ut. Vad ska du göra med alla filtarna du tänker göra?
När jag kunde virka för mina tummar och jag såg ordentligt med mina ögon så gjorde jag rutor och sydde ihop till Babyfiltar. Det var jätteroligt att pyssla med.
Va gulliga Buddha och Tufsan är. Lyckliga Dig som har så fina katter till sällskap.
Kram
margit(maxelonia)