tisdag 12 april 2011

Nålar i örat!

Visst låter det som om det gör ont! Idag ska jag nämligen för första gången få akupunktur i öronen. Just öronen är visst bra att "nåla", det gör att man slappnar av. Just detta med avslappning har jag alltid haft svårt för. jag biter som en galning nattetid, är snart igenom min andra bettskena av hårdplast...

Sen får de gärna fixa min hand oxå, har lite karpaltunnelsyndrom idag... Eftersom jag är så rörlig inombords så kommer sådana symtom lite då och då. Det är bara att hoppas att det försvinner om ett tag när något flyttar sig igen...

Katterna är för roliga! Ju mer de lär känna varandra desto mer hyss hittar de på. Jag bara tittar på och njuter av deras glädje! Idag lekte de kurragömma! Buddha gömde sig och Tufsan jagade honom. Jösses vilket liv det var här, de sprang över soffor och hund, ja allt som råkade vara ivägen! Helt underbart är det! Mina kissar mår nog bra och Tufsan känner sig nog hemma här tror jag.

Tufsan har börjat hoppa upp i mitt knä när jag sitter på min "arbetsplats". Det måste väl betyda att hon gillar mig va? Det är iallafall kul att hon inte är så rädd längre.

Hoppas ni får en solig dag idag, jag kommer berätta om nålarna i öronen sen om jag inte har blivit så pass avslappnad så jag inte orkar få upp händerna till tangentbordet ;-)

6 kommentarer:

Pinglan sa...

Klart de trivs hos dig gums! Kram

messan sa...

Har gjort akunpunktur några gånger mot min tinnituss och det känns inte alls tyckte jag. Lite läskigt var det när de långa nålarna kom närmare:).
Lycka till nu!
Kram

Shamrock sa...

Jag har oxå bitit sönder en bettskena. Min nya är i ett litet mjukare material, den verkar hålla bättre

Sunna sa...

Underbart att höra att kissen börjar släppa loss, hoppas nålarna fungerar för dig

Marie-Louise sa...

nålar i öronen är nog jättebra tror jag :) ska bli spännande att få läsa om det senare.
Låter som om dina katter har det mycket bra. Kram

Madeleineslife sa...

Säger som de andra att det är underbart att se sina kissar släppa loss, leka & ha roligt! Trots att min Tarzan är äldre (5, snart 6 år) så leker han med Jane. Det är oxå underhållande när man ärr hemma så mycket som vi, att det hädner lite runt oss :)

Hoppas det blir bra resultat med akupuktur!
Kramis