lördag 16 april 2011

Massage...

Barnet har ont i ryggen... Stackarn har fått en krampande ryggmuskel på vänster sida. Det är som en bulle som sitter där och gör ont. Nu har jag tagit fram linimentkrämen och masserat henne ordentligt. Jag är väl ingen expert på detta, jag är ju rätt orkeslös så jag gör så gott jag kan liksom men bättre att göra lite än ingenting tror jag. Jag hoppas att det hjälper lite iallafall.

Djuren har oxå fått en omgång idag. Kloklippning och pälsvård. Med tre djur kan jag säga att det blir lite päls, speciellt nu när alla verkar fälla mer eller mindre. Tufsan fäller ju mest, hon har ju inte blivit borstad ordentligt innan. Gibson har börjat lite mer nu så golven ser bedrövliga ut... Jag är ju tvungen att borsta dom även om de säkerligen skulle vara glada om de slapp min pälsvård.

 Hur ofta grejar ni med era djur? Gillar dom pälsvård?

Jag kanske är lite väl överdriven med detta med att borsta men jag vill ha så lite hår som möjligt på golvet. Nu ska jag vila mig lite, allt jag har gjort idag gjorde mig visst trött...

10 kommentarer:

Lisa lagom sa...

Detta hundhår som ligger överallt! Jag försöker kamma Ozzy innan jag dammsuger. Inbillar mig att det blir mindre som dammar omkring då! Inget som han direkt njuter av tror jag. Vill mest bita i kammen, men han försöker inte smita iväg. Lite skönt måste det ju ändå vara. Vet inte om han både tappar valphår och vinterpäls nu.

Rosenvante sa...

Aloe vera är jättebra att smörja på vid ömma muskler, ett litet tips bara.
Ines borstar vi varje dag när jag jobbar. Helgerna blir lite som det blir med, men hon HATAR borsten.
Katterna älskar verkligen att bli borstade och det är en kamp nästan vem som ska få bli borstad. Gullan som är långhårig får knutar i ljumsken så där får jag klippa för det gör ont att borsta ut.
Värst nu är faktiskt alla fästingarna. Dags för dropp i nacken nu verkar det som.

Eva sa...

stackarn! hoppas muskelkrampen går över! värme är oxå bra.

Borstar pälsen på min hund varge dag nu när han fäller,håller med om att bättre att lämna det ute t fåglarna att ha i sitt bo än inne.
När jag klipper håret &klorna så ligger han ner på rygg. det funkar bra.

Cecilia sa...

Kärleksfull beröring och omsorg är väl halva grejen, tänker jag?! Stackars liten att ha ont!

Anta sa...

Stackars liten man hoppas ju att dom i den åldern ska slippa ha ont men det lilla man kan ge dom gör säkert gott, här är det oxå en massa hundhår rottisen har tappat det mesta men nu kan jag absolut inte ha mörka kläder det där med borstning och då ska vi bara inte nämna kloklippning är inte roligt alls,när tången kommer fram så är dom puts väck vid borstning så smiter dom undan och försöker ta borsten men när dom väl står stilla så verkar dom gilla det en liten stund iallafall tror inte att dom kan bestämma sej. Ha en härlig helg. Kramisar

Marie-Louise sa...

Nej men stackars dottern :( hoppas att massagen hjälpte. Men det gjorde den nog, beröring, värme och kärlek kan bota mer än man tror. Hoppas hon mår bättre nu och har mindre ont. Kram

Monica sa...

Önskar Dig en riktigt skön söndag! Hoppas dotterns rygg är bättre i morgon.
Sov Gott & kram från mig.

Linn sa...

mina katter brukar inte behöva nån pälsvård. VA?! kanske du tänker, men hannes duschar jag ju typ varje-varannan månad och då passar jag på att borsta igenom honom, och inez får aldrig några tovor eller fäller nå nämnvärt eftersom att hon har lite "kattunge-kvalité" på sin päls.

dom är nog rätt glada att dom slipper också haha

En häxa på Vift sa...

Jag borstar nästan aldrig, hunden får sig en omgång eller två runt fällningstid, vilket då infaller två gånger per år.
Katten Fransson (norska skogkatten) får i princip aldrig tovor utan han håller själv sin päls väldigt bra i ordning, blir det nån tova så rakar jag bort den bara.
Lilleman har ingen päls direkt att borsta då han är korthårig.

Så nej, jag kör inte mycket pälsvård på djuren, utan jag dammsuger lite oftare bara istället.

Unknown sa...

Kanske jag borstar Sigge ett par ggr i månaden...mer när han fäller. Annars kräver hans päls inte mer vård. Kloklippning...ja, så snart det behövs, oftare på vintern än under vår/sommaren eftersom han sliter själv på klorna under snöfria månader. Inga problem med att fix ahans klor...han ger mig snällt tassen.
Ha en skön vårsöndag.
Kram