måndag 25 april 2011

Man blir trött av för mycket vår...

Idag var det tänkt att Anette och jag skulle åka ut en sväng igen. Så blev det inte eftersom Anette var mer död än levande och en sådan kan man ju inte ha med sig på promenad! I och för sig sitter vi både i rullstol men någon levande borde ju sitta i den och köra eller hur...

Så vi tog lite kaffe och stickning och satte oss på framsidan och solade oss! Där satt vi medans vi blev uttittade av samhällets alla invånare som skulle till affären... Å andra sidan glodde vi tillbaka på alla så det gjorde då inget direkt. Titta på folk är ju så trevligt!

När vi efter mycket diskuterande mellan himmel och jord bröt upp för att gå in så märkte vi att solen hade gjort skinnet en aning grisrosa! Iallafall mitt... Man måste ju börja någonstans och grisrosa är ju etapp ett på resan mot ett brunt skinn. Rosa är väl modernt har jag hört så det blir säkert bra...

Man blir som sagt trött av våren, jag somnade som en sten i soffan efteråt!

Imorgon ska jag in till staden och kontrollera underlivet, en sådan där trevlig grej som man så gärna vill... Eller inte... Men sist så avböjde jag vänligt men bestämt så det är nog bäst jag går dit i år. Behöver jag skrubba med såpa och svinto tror ni?

3 kommentarer:

lillies lya sa...

visst, solen tar ut sin rätt - jag fick min första bränna förra veckan, men jag är tillbaka i mitt kritvita skinn nu. Sussa gott, så du orkar med morgondagen. Tvi vale för gyn... Tror dock att det är överarbetat med BÅDE såpa och svinto. Det borde räcka med svinto tycker jag...

ha det gott och lycka till i morgon!
Maurices och Kajsas slav lillie

Tantaluran sa...

Usch då...lycka till med besöket idag.

Reidun sa...

Fy för den lede. Inget kul alls. Svinto låter inte bra.