onsdag 9 mars 2011

Mitt underbara resesällskap!

Många ville faktiskt fölaj med mig till Bahamas, det var väl roligt! Skulle ni alla följa med så tror jag att INGEN skulle ha tråkigt iallafall. Vi skulle få boka ett helt hotell själva och sedan skulle vi ligga fär ute i solen, de som inte gillar sol kunde slappa under ett parasoll. Drinkarna skulle svalka oss om vi blev överhettade, ölen skulle flöda och maten skulle komma bara man knäppte med fingrarna...

Drömma måste man ju! Skoj att jag drömmer om drinkar och öl, det ena kan jag inte dricka för min medicin och tar jag en öl så hamnar jag på dass med världens rally-bajs! Så i det verkliga livet så skippar jag ölen... Fast det är ju så jäkla gott...

Dagen stora händelse var att handläggaren som jobbar mer åt LSS (ledsagning t.ex) var här och pratade lite. Väldigt trevligt måste jag säga. Jag fick reda på saker som jag inte hade en aning om! Nu ska jag försöka att ansöka om mer hemtjänst, behöver hjälp med att "kunna leva som jag gjorde förut", visst låter det bra?

Jag kan aldrig få mitt "gamla" liv tillbaka om jag så hade hundra hemtjänstare här plus massor med pengar på banken... Men att underlätta en vardag som just nu känns VÄLDIGT svår vore guld värt! Ja ja... Vi är inte där än men jag hoppas att det ska gå bra. Först ska jag ringa den andre handläggaren och lägga fram mitt förslag så får vi se sen.

Nu ska jag snart lägga min och drömma om våran resa till Bahamas... Kanske är karlarna väldigt snygga där?

4 kommentarer:

Agneta sa...

Jag hoppas också att du får mer hjälp!

Madeleineslife sa...

Drömmer oxå om att resa till värmen! Vi borde få en resa dit, med tanke på våran EDS & så mkt bättre vi mår i värmen! Eller hur?! ;)

Sen jag fick HTJ så har mitt liv blivit så mkt lättare!! Framför allt att slippa känna stressen över att inte kunna städa & ta hand om hemmet. Nu kan jag lägga den energin på det jag tycker om. & har fint hemma :)
Ta hand om dej.. kramis

Cecilia sa...

Tror nog att det finns en och annan snygging på Bahamas!
Bra hemtjänst kan aldrig ersätta friheten i att "kunna själv" men det kan vara tusan så mycket bättre ändå, tänker jag, att få vissa saker gjorda?!
Märker i diskussionerna kring mamma att det finns mycket hjälp att få, det kluriga är att be om rätt saker...

Mina dagar sa...

Bahamas......NÄR åker vi;)!

Hoppas att du får all den hjälp du vill och behöver ha!!!!!
Varma kramar Eva