lördag 5 mars 2011

En galen dag av shopping...

Varför gör man det hela tiden? Åker för att shoppa alltså! Idag åkte vi till "de-la-stada" för att både shoppa roliga saker och tråkiga saker.

Roliga saker är då allt som inte är mat.

Emmy och jag tog ÖB i besittning och vi kom ut med diverse djurgrejer. Lite annat oxå för den delen för vem kan motstå en hjärtformad ryggborste? Med tanke på att min gamle heldog genom att gå i bitar så blidde det denna för en tjuga.

Mataffären tog jag i ett tempo som gjorde mig lite snurrig, tror inte jag fick med mig allt men jag började så smått att känna den pikanta smaken av "död" i mina fötter...

Väl hemma så skulle ju hunden ut... Inget man vill men jag tänkte vara lite kreativ och bad Emmy följa med och då skulle hon hålla Buddha. Sagt och gjort, solen sken ute så det kunde ju bli jättetrevligt! Vi gick ut och väl ute så började en storm blåsa så stackars Buddha såg ut som om han hade fått en elektrisk stöt i pälsen!

Sedan fastnade jag i dimman i soffan...

Att shoppa gör mig så trött plus att värken blir tusen gånger värre även om jag inte anstränger mig nåt vidare. Varför? Kan jag vara allergisk? Nädå, min kropp orkar väl inte sådant längre helt enkelt... Jaja... Jag får väl hitta någon lugnare hobby, får väl måla lite mera då...

5 kommentarer:

Mona sa...

Vem som helst kan bli trött av shopping även om man är frisk. Det måste ju vara jobbigt om man inte är alert från början. Jag tittade på din tavla du gjort igår, verkligen vackert!! du skulle ju måla och ställa ut tycker jag. Ha en trevlig helg.

Shamrock sa...

Jag tror att du är allergisk. Det är nog jag med eftersom jag oxå blir trött av shopping

Ulrika sa...

En gång frågade en "kompis" om jag hade lika ont när jag gjorde något roligt? ?

Då känner man sig glad för att man har förstående vänner. Nej, när jag gör roliga saker så blir jag rörlig, inget ont och blir full i sjutton.

Som att hushållsarbete är det enda som gör ont. Bara tråkiga sysslor. Maj gadd.
Jag blev förbannad. Detta fick jag ständigt frågor om av henne. Det gjorde mig arg och ledsen. Klart man får ont av roliga saker, men man kanske står ut lättare av smärtan man får efteråt.

Vi har ingen kontakt idag.

Kicki & Jörgen sa...

Måla är som balsam för själen. Nu ska jag köpa vattenfärger och nya papper, blev inspirerad av dig!

Rosenvante sa...

Bra byte.
Jag blir också helt slut av att springa i affärer. Det är sällan jag tycker det är kul.
Nej, nu vilar vi lite va?