tisdag 22 mars 2011

Ett litet vårtecken...

Litet och litet, jag blev så glad och förvånad att jag nästa ramlade ur rullstolen. JAG SÅG EN KROKUS!!! Intill en husvägg där solen hade värmt upp den lilla löken fanns den. Så gul och fin och alldeles underbar! Tänk att en så liten grej kan göra en så glad.

Jag satt ute medans de städade idag. Hade bägge djuren med mig, Buddha i sele så han inte skulle få för sig något. Fast han gick ingenstans, han sträckte upp benen och bad om att få sitta i mammas knä. Där ser man ju världen lite bättre! Där satt vi i solen och njöt medans de stackars städ-"tanterna" svettades med mina håriga mattor.

Visst är livet härligt ibland?

11 kommentarer:

Agneta sa...

Våren är underbar! Dessa små stunder av glädje....! Härligt.

tankar från mitt fönster sa...

Jättekul att du såg krokusen - det har inte jag. Däremot har vi sjungit om tussitussitussilago, krokus och vitsippa. Har haft en kul dag med sång och 10 pajer!Ha det gott!
kram

lillies lya sa...

Wooohooooooooo

bakom berget sa...

Ja visst är det hääärligt! Jag har oxå suttit med näsan vänd mot solen en stund idag. Men man får passa sig nu så man inte blir illröd i fejset. Solen är starkare än man tror nu på våren.
Ha en fin dag i morgon ! KRAAAAAM!

Helena sa...

Nu blir jag direkt avundsjuk. Krokus... Här är bara skitig snö!

bokhyllan sa...

Våren är en härlig tid!

Anonym sa...

Jag vill också ha krokusar och städat.

Anonym sa...

Härligt! Våren är nog på gång:) Själv har jag tyvärr inte sett någon blommande blomma än, men det kommer snart! Önskar dig en skön dag och sänder massor av kramar!

Snäckskalsdalen. sa...

Din städpatrull skulle jag behöva låna lite, går det bra, jag bjuder på grandios middag om ni kommer hela gänget, det skulle jag behöva......hmmmm....gott att kunna sitta ute, det trodde man kanske inte häromdagen när den där omgången med snö kom.
Jag kan riktigt se hur du sitter där och njuter med Gibson vid fötterna och Buddha i knät, härligt!
Stor kram
Agneta

Snäckskalsdalen. sa...

Jag har nog överhuvudtaget glömt att skriva att jag älskar bilden på dig med mössan nerdragen (ja, jag vet att du haft den länge nu, men jag har alltid glömt att kommentera den...) jag blir lika glad var gång jag ser den. Ibland när jag tittar på följare på andra bloggar är det dig jag ser och bilden är så frejdig och härlig, jag blir liksom på gott humör när jag ser den!
Det var bara det, den här gången!
Kramar

Kicki & Jörgen sa...

J I P P I E!!!!!