tisdag 8 februari 2011

What happend?

Vad hände? Helt plötsligt, som i ett trollslag, är det sol... Städade hemtjänsten bort det dåliga vädret kanske? Iallafall blir man ju så glad när solen dyker upp. Det dripp-droppar överallt, ett ljud som låter gott i mina öron!

Här ligger mina pojkar och väntar på bättre tiden eller nåt...

Buddha har precis fått en liten tur i solen, några minuter sen vill han in. Dock gillar han att kolla på omgivningen men det blir lite kallt om den lille tassen tror jag! Gibson ska få gå en sväng om en stund. Han blir dock lite sur när jag går utan honom men det är lite svårt att gå med två djur. Speciellt om den ene står stilla på en fläck i flera minuter (Buddha) medans den andre vill gå tjugo meter till ett träd och lukta (Gibson). Jag reder inte ut det riktigt...

Jag har dock funderat på att köpa en korg som jag kan ha på rullstolen och ha honom i när jag är ute på promenad. Vad tror ni om det? Jag tror han skulle gilla det!

8 kommentarer:

Åsa sa...

*småskrattar* och ser bilden framför mig : Gibson i korgen och Buddha som står och funderar över tillvaron.
Fast jag förstår ju att tanken din var prexis tvärtom.

Vi har också haft sol idag, men takdroppet låter nog vänta på sig ett tag till.

Linn sa...

det skulle han ABSOLUT gilla!

Helena sa...

En korg låter jättebra, finns ju cykelkorgar som går att hänga fast.

bokhyllan sa...

Verkar som en utmärkt idé!
Kram på dig.

Ancan sa...

Såklart han ska he en egen korg :) Min dotter har sin "fisfärnäma" kattdam i egen cykelkog - och lilla Smilla ÄLSKAR det, aldrig att hon hoppar ur den eller så.

Ulrika sa...

Han skulle säkert älska det!
Få sitta bekvämt och åka ut och se på lite saker. Skulle jag gilla iaf.

Prova!

Rut-Knut-Tjut sa...

Tror jag han skulle älska!

Härligt med en liten smak av vårsol va?

Kram

tankar från mitt fönster sa...

Absolut, birmor är så nyfikna och gillar action. Skaffa en korg och börja medan han är liten, sedan kanske han inte vill. Jag älskar min Birma, men hon har klöst i hallen förfärligt mycket. Nu har jag stängt till vardagsrummet då jag går ut. Solen kom fram vid 2-tiden. Det var en chock efter snöstormen i natt och snöandet och blåsandet halva dagen.
Det kommer en vår?
kram