tisdag 8 februari 2011

Dagens väder...

Framsidan och nedanför
baksidan:

Synd att det inte syns på bilden hur det blåser för det gör det ordentligt idag. Alltså ett "Jag-VÄGRAR-gå-ut-väder"... Hade jag nu inte haft lille hunden så hade jag stannat inne men ack, ack... Bara att ta på sig och börja traska... Dock så var det inte så kallt så på det sättet kunde jag ju uthärda men denna blåst...
Tack ni som gråter med mig i detta väder... Skönt att slippa vara ensam... 

Idag ska jag vara arbetsledare medans hemtjänsten städar. Ett roligt jobb kanske ni tänker men faktiskt så hade jag hellre kunnat städa själv... Önskar att jag iallafall hade ork till att städa lite mellan gångerna som hemtjänsten är här men jag kan inte. Någon gång åker dammsugaren fram men efteråt är det så jag tror jag ska svimma eller nåt! Svetten rinner litervis och hjärtat bankar, bara att gå rätt in i duschen efteråt (Sen kommer ju värken oxå som ett brev på posten och mer värk behöver jag nog inte!). Nä, bättre jag håller mig till arbetsledar-rollen tror jag. Den är mer skonsam mot min kropp!

7 kommentarer:

Shamrock sa...

Helt rätt att stanna inne i sånt väder

bakom berget sa...

Hoppas du får en bra dag i alla fall. Jag kom just in från min hundpromenad med två lurviga snöbollar. Nu ska det bara tinas upp lite, sen får man ligga på golvet och torka vatten. SOMMAR.... KOM FORT!!!!!
Kram Åsa.

Rosenvante sa...

Här har det regnat men nu övergick det till snö. Blåser, jag det gör det här också. Burra ner sig i soffan väder, helt klart.

Madlar sa...

Blundar hårt, vill inte se, vill inte läsa....vill ha VÅR...nu!

Helena sa...

Skickar lite sol till dig i från oss i expressfart. Hoppas att dom storstädar när dom är hos dig, så du slipper dammsuga själv. Var en sträng arbetsledare.

Fru Venus sa...

Vi har samma har, + mer snö men - blåst! Hållas inne, vännen :-) Kram

Lisa lagom sa...

Jag önskar att jag kunde skicka en bild på vårt väder! Strålande sol och -4 grader. Helt underbart!