onsdag 9 februari 2011

Ännu ett år äldre...

Kan man stanna tiden nu kanske? Jag vill nog inte bli äldre, detta får räcka! Nu har jag bara 3 år kvar till 40... Visst låter det hemskt? Vet inte varför men 40 känns för mig väldigt gammalt...

Just idag känns det som om hjärnan är 25 och kroppen minst 92... Just idag vaknar man med världens skalle-bang och ryggvärk som attan. Men jag messade till syrran att om jag tog en näve morfin så kanske kroppen blev 25 igen (och hjärnan säkert 92 istället!). Ja, ja... För mig är detta som vilken annan dag som helst. Jag bryr mig inte direkt om födelsedagar längre, annat var det när man var liten och längtade ihjäl sig!

Det finaste med att fylla år är dock barnens egengjorda presenter. Jag blev rörd i hjärteroten idag när Emmy gav mig denna i födelsedagspresent:

Så känsligt!

Jag önskar att jag får ha det så här som jag har det nu i många år till. Materiella ting går sönder eller blir omoderna men ens framilj och vänner är det som gör så att jag vill leva vidare. Det är det som är viktigt för mig!
 Vad önskar du dig när du fyller år? Jag kan säga att jag faktiskt har önskat mig en sak: en trådlös telefon. En av mina har pajjat och utan telefon kan man ju inte va!

13 kommentarer:

Rut-Knut-Tjut sa...

Åh! Grattis på din dag! Hoppas det blir en bra dag för dig! Kram!

Annanann sa...

Grattis på födelsedagen, vilken fin segelbåt du har fått! Telefonen förstår jag att du behöver, det är svårt ibland även för oss "friska" att hinna till telefonen i tid för att svara!

Jag hoppas att någon av dina närmaste läser det här och hörsammar din önskan! Ha en bra dag!!!

Unknown sa...

grattis

Ulrika sa...

Grattis på födelsedagen!

Det viktiga i livet är inte materiella ägodelar även om det ibland kan förgylla dagar då det inte känns vidare bra.

Ha en härlig dag med familj och vänner!

Rosenvante sa...

Grattis!
Jag får min önska, eller rättare sagt jag fixade min egen önskan. Vi ska sitta på Aruba och njuta värmen på min födelsedag. Gjorde likadant för 2 år sedan och firade mina 50 där. Så jag som nu är så mycket äldre än du kan bara säga att det är ingen skillnad efter 40. Så njut dina dagar du.

Helena sa...

Stort grattis på högtidsdagen!
Vilken fin båt du fick, gjord med kärlek från dottern. Hoppas du får en telefon, en mobil är praktiskt.

Anonym sa...

Hej och grattis på födelsedagen. Jag fyller snart 65 och börjar nu känna att tiden går lite för fort. Hade jag inte mina sjukdomar så tror jag att åldern inte spelar så stor roll om man är 40-50-60-7o eller hur långt i tiden man kommer.
Ha en skön födelsedag
Kram
Margit(maxelonia)

Anonym sa...

GRATTIS Renée!! Man behöver inte bli gammal för att man blir äldre. Hälsan har inga år. Ha en fin dag och varma kramar från mig.

Mona sa...

Hej och Grattis!! Jag fyllde 70 i somras men känner mig fortfarnde som 20. det är ingen skillnad på insidan. Ha en bra dag.

En häxa på Vift sa...

Men jättegrattis på födelsedagen!!!

Anta sa...

Jätte GRATTIS!!! Hoppas att du haft en härlig dag. Kramisar

the_door_to_me sa...

GRATTIS!
Hoppas du haft en bra dag! Fylla 40 var inte så hemskt som jag trodde och du har ju några år kvar dit, tror inte du märker någon skillnad direkt, bara njuta av att vara med familj och vänner i fortsättningen också.
Lena & Flisa

Madeleineslife sa...

Läser ikapp.. Ser att du hunnit fylla år oxå :S Får säga GRATTIS i efterskott!!
Jag är som dej, känslorna svämmar över när jag får saker som någon lagt ner sin själ i. Men jag gillar det själv att ge andra saker soom jag gjort. Kanske därför känns det extra mycket?

Bamsekramar till dej ifrån mej, Bazze, Nellie, Tarzan & Jane <3