söndag 20 februari 2011

Tur man har djur...

Himmlen ute är blå, det är kallt som attan men solens strålar kan nog snart värma upp det lite. Jag har dock bara varit ute en mini-runda... Vaknade med an knaster-torr, öm hals plus ett huvud som var fullt av gult snor... Där ligger jag i sängen och tycker synd om mig själv medans jag febrilt försöker få fram saliv och svälja bort det värsta av torrheten...

Då känner jag något lite blött och kallt mot min hand. En Gibson-nos! Samtidigt hörs Buddhas "spinning" lång väg, han har hoppat upp i sängen och bägge djuren gör allt vad dom kan för att försöka göra mig på gott humör. Gibson tar nosen under min kropp och hjälper mig upp. Buddha kanske inte är så stark men hans värme och "knorrande" gör mig genast gladare!

Efter att jag har varit ute med Gibson och bägge djuren har ätit så sitter jag med min kopp kaffe vid köksbordet. Då hörs ett ljudligt MJAU............MJAAAAAUUUUU...MJAU...MJAU.

Börjar att smyga mot "mjauet"... Rör mig sakta mot sovrummet och nu ser han mig, han plan på att locka på mig lyckades! Öronen är bakåtstrukna och han försöker se var jag är över kansten på täcket.

Plötsligt far jag fram med handen och låtsas ta honom! Buddha hoppar upp på alla fyra och springer sedan mot soffan. Likadant där men nu tycker Gibson att jag inte ska jaga hans vän så han säger "VOFF"! Då får jag väl busa med Gibson då! Efter en liten bus med honom (här får man låtsas att jag försöker ta hans tassar, han blir hel-vild av detta!)så är det utdelningsdax. Godis alltså!!! Gibson vet minsann var godiset är, tack och lov så kan han inte öppna skåpet själv!

Bägge djuren är nöjda och glada och lugna efter lite bus. Vilken tur jag har som har sådana djur som Gibson och Buddha... Emmy är hos sin pappa och det är precis som om de vet att jag behöver uppmuntran! Vad skulle jag göra utan mina djur? Skrumpna ihop inombords tror jag...

15 kommentarer:

Linn sa...

dom är bra dom där små djuren:)

Kicki & Jörgen sa...

Djur är riktiga glädjespridare och verkligen underbara! Kram

Filimarans Funderingar sa...

Ja vad livet vore torftigt utan djur! Kram!

Unknown sa...

Så sant...tur att man har djur! Vilken härlig berättelse du gav oss.
Kram

Anonym sa...

Vad gosigt det låter med Gibson och Buddha.
Tänk om jag hade något djur också. Men som jag skrivit tidigare så är jag ju allergisk så det går inte. Men det livar upp att läsa det Du skriver om Dina gosingar.
Ha en så bra Dag Du kan och Krya på Dig.
Kram
Margit(maxelonia)

bokhyllan sa...

Husdjur är värdefulla!
Krya på dig-kramar!

Monica sa...

ja det är allt skönt att ha något varmt mjukt att hålla om när det är kallt.
Önskar dig en bra dag! Kram.

UllaJohanna sa...

Ja, nog vore livet bra tråkigt utan pälsklingarna :))!!!

Snäckskalsdalen. sa...

Precis så är det! Det är fullt upp med husdjur men man skrattar mycket och dom är så goa och känner av precis hur man har det. Nä, utan husdjuren hade det blivit svårt många gånger! Dom livar upp och man kan prata med dom och dom lyssnar snällt och kommer inte med förnmstiga kommentarer......dom är absolut ljuvliga.
Tur vi har dom, du!
Agneta kram

Reidun sa...

Underbara djur

Shamrock sa...

Visst är de underbara

ime sa...

Ja djur är helt underbara, just nu har mina tre katter en period då ALLA ska sova i min säng på nätterna... så jag har en jämte kudden, en ungefär mitt i sängen och en nere vid fötterna.... själv ligger jag helt krokigt, men vad gör det?

Pinglan sa...

Underbara de är!!

monica sa...

Hejsan Reneé! Varit bortrest i 2 veckor, varit i värmens land Thailand och laddat batterierna inför arbetet som börjar snart.... Var så kul att återigen läsa din Blogg och se dina härliga bilder! Vad skönt att du trivs med lilla Buddha!!! Visst är han underbar det lilla Hjärtat = ) och Gibson med förstås!
Fin klösmöbel Buddha fått, kanonbra!
Pussa honom från gammelmatte! Ha en fortsatt skön söndagskväll.
Kram Monica

bakom berget sa...

Ja utan våra härliga djur, vore livet rätt trist. Hoppas din hals har blivit bättre. Ha en fin ny vecka! Kram Åsa.