söndag 20 februari 2011

Jag har en manlig förkylning!

Så säger pappa iallafall när han är sjuk... Alltså mår han lika dåligt som om han skulle föda barn. Inte för att jag tror honom men lite synd om honom måste man ju va!

Manlig förkylning eller kvinnlig, hur som helst så är jag så jäkla sugen på jordnötsringar! Är inte gravid (i så fall är det jungfrufödsel kan jag meddela!) eller så men sugen är jag... Var länge sedan jag åt just detta men för att tag sedan köpte jag ju en påse och blev frälst...

När jag var ung (typ nedre tonåren) så gick vi till en fritidsgård på fredagskvällen (tror jag det var). På den tiden var Magnus Uggla oerhört poppis och "Fula gubbar" spelades så det skrölade. Det såldes lite godis oxå, bland annat småpåsar med chips och jordnötsringar. Visst var dessa mycket godare än att köpa chips i stora påsar?

Iallafall så tror jag att mitt begär har att göra med minnen från förr... En annan sak som jag minns är när vi var små och cyklade till grannsamhället för att köpa godis. De hade en liten kiosk där en go och glad gubbe satt. Han hällde på godis, man fick mycket mer än man hade pengar till. Då fanns det godis som såg ut som små röda fiskar, spigg hette de... Dessa har jag inte hittat sedan dess tyvärr...

Varför känns det som om ALLT var godare förr? Var det mer kemikalier i? Jag har ingen aning men det är skumt...

Kan oxå berätta (på tal om ketchup) att Sigge är hemma från djursjukhuset nu! Idag fick han åka hem, något smalare men vid liv. Jag andas ut...

7 kommentarer:

Linn sa...

sv: ja det är ju synd att vi inte bor åt samma håll. jag hade kunnat plocka upp dig på vägen om det hade varit så väl.

Gafflan sa...

Jo, jag tycker också att allt smakade mycket godare förr. Kommer du i håg chokladzingo? DEN gillade jag :D

conny sa...

Får man en manlig förkylning så måste man ha nån som tycker synd om en, annars är det ingen ide att vara förkyld. :D

Anonym sa...

Ja ibland blir man jättesugen på vissa saker. Kommer ihåg när vi var på en skolresa till Dalarna. Jag pimplade en dricka som hette champis. Oj va gott jag ryckte den smakade. Har köpt den nu senare i butiken där jag bor men den smakar inte alls lika gott. Vad beror det på har de gjort om smaken? Kanske smakade det annorlunda för att man var ung och grön.
Ha det så bra imorgon när du vaknar
Kram
Margit(maxelonia)

Sunna sa...

vilka härliga minnen du kom med, det kan inte skilja så mycket på oss i ålder eller också var de chipspåsarna poppis på gårn länge

Helena sa...

Manlig förkylning har jag nu, i lindrig variant. Âr ju ute med hunden flera gånger dagen, i polarkölden...herregud hunden kommer inte överleva vinterns kyla...jodå men till våren blir det att motionera. Hoppas att veckan blir ok med tanke på smärtor. Âr dom mindre om sommaren?

Lisa lagom sa...

Jag kan meddela att jag har en gubbe hemma med manlig förkylning! Usch och fy så dålig han är eller inte.... Ha det bra! Kram