lördag 12 februari 2011

Ska vi prata väder?

Ja, en liten sväng får det bli så. Igår var det storm, trodde faktiskt att mina numera döda balkongväxter från förra sommaren skulle flyga till Flisby men det ville de inte... Synd för nu måste jag bära ut dom till soptunnan själv (när snön försvinner, varför tog jag inte bort dom innan snön kom? Svar: Jag orkade inte...)... Snön yrde och det var riktigt jävel-väder helt enkelt!

Idag är det visserligen rätt så kallt men STRÅLANDE sol. Jag fattar inget? Hur kan det ändra sig så? Ingen är gladare än jag över att solen vågar sig fram, man blir varm ända in i själen!

Igår var det som sagt en riktigt kall och "rösen" kväll och efter sista rundan med hunden (som inte var en runda utan han fick kissa en enda gång och sedan vände jag faktiskt, höll på att skaka sönder av köld!) var jag tvungen att hoppa i säng och värma mig med täcket ihoprullat som en kåldolme!

I morse så vaknade jag av att det var en liten kisse som "knastrade" mig i örat, den kissen kan spinna han! Morgongos med två djur och ett barn, det är grejer det! Dock är det ett mörkt moln på min himmel idag, huvudvärken from hell är och hälsar på... Förbaskade snyltgäst, jag har inte bett den att komma hit!

5 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Hur kallt har du? Här var det -15 idag, men knallväder!

bokhyllan sa...

Här strålar också solen!
Säg till "snyltgästen" att sticka.
Kram till dig.

Rosenvante sa...

Trist, kan det vara spänningar efter kylan igår tror du? Hoppas värken släpper så du kan gosa med dotter o djur idag och få njuta solen.

Cecilia sa...

Åh så gott att vakna med en spinnande katt bredvid sig!
Hoppas huvudvärken ger sig av med det snaraste! Du får bjuda på kaffe med dopp och sedan säga "trevligt att du kom, trevligare när du går!" :-)

Carola sa...

Här är oxå kallt men strålande sol! Men man ska inte gå ut! Blir bara besviken då!