torsdag 17 februari 2011

Ibland går det inte att hålla sig!

Nu menar jag inte att jag kissar på mig stundtals, det gör jag inte (än så länge är väl bäst att tillägga!). Nä jag menar att ibland kan man helt enkelt inte hålla saker som man lovar.

Emmy kom hem med em stor godispåse. Jag äter egentligen inte godis, jag kan ju inte träna bort skiten efteråt...Idag kunde jag inte hålla mig, åt av mitt barns godis... Fy skäms på mig eller hur! Jag åt så nu är jag helt skinnflådd i hela käften! Rätt åt mig...

Nu ska jag inte göra om detta på länge. Ett nytt löfte alltså...

Mitt barn skulle ju tillbringa dagen med sin faster. Tyvärr så blev deras hund sjuk, han har troligtvis fått hund-vinterkräksjukan! Stackarn... Nu ligger han på djursjukhuset och får vätska. Jag håller tummarna för att Gibson slipper att få detta för då tror jag inte han klarar sig...

5 kommentarer:

Rosenvante sa...

Jag brukar inte heller äta godis. Har inga problem med att gå förbi godisdisken. Men nu ställer han fram godis till mig och även om jag inte äter på kvällen så nog tar det slut under nästa dag alltid. Börjar man bara går det ju inte att sluta.
Håller tummarna att Gibson slipper kräksjukan. Vi vill inte heller ha hit den. Men idag läste jag om nån mask som sprider en massa och som kan gå över till människor också. Så man ska tydligen vara noga med avmaskningen. Den har tydligen kommit hit nu eftersom gränserna är öppna och de kommer hit med utländska hundar. Fy så mycket skit det finns som man ska vara orolig för.

En häxa på Vift sa...

jag äter heller inte godis vanligen, men ibland blir jag så sugen på nåt att tugga på att jag inte är kräsmagad alls, jag äter inte chips och sånt heller, annat än då i de där undantagsfallen.

Rut-Knut-Tjut sa...

Ibland måste man liksom.

Caja: sa...

Hund-vinterkräksjukan?????? du skojjar va??? inte kan de väl få sån't????

Hrmmm/caja

Linn sa...

håller tummarna för gibson=)

jo men visst flyttar vi om jag kommer in, vilket jag tror att jag kommer att göra. då flyttar jag 30 mil ytterligare norrut, till Leksand:D