lördag 5 februari 2011

Det porlar lite här och där idag!

Innan var det snö, faktiskt tror jag det snöade igår närmare bestämt! Vägarna har varit fulla med "snöbulor" här och där. Dessa har jag svurit på för de förstör hela min kropp när jag åker rulle... Snöhögarna har stått där och sett fula ut, helt bruna är de!

Inatt har det regnat plus att det nu är plusgrader. Vad leder nu då detta till? Sjöar, floder och en och annan bäck... Jag överdriver lite men bara lite faktiskt. Det smälter och det smälter rejält kan jag säga. Skulle nu solen ha varit framme oxå så skulle nog hela samhället ha varit en stor damm.

Jag sitter ju i rullstol när jag "går" med hunden och idag var jag väldans glad för det. Att sitta där utan att behöva bli blöt om fötterna! Detta vägbulor hade börjat smälta så allt på vägen var en enda sörja av is och vatten. Enda negativa med snösmältning kan ju vara om det kommer en bil i full speed och skvätter ner en....

Min natt har varit ett elände... Vaknat flera gånger av att knäna har låst sig och att hela bröstkorgen känns ihoptryckt. När jag väl steg upp så kändes det som om jag hade gjort 1000 situps igår och det kan jag lova att jag INTE gjorde! Har ingen aning om varför kroppen beter sig som den gör, jag har då inte gjort något fel vad jag vet? Måste bero på vädret, ja så är det nog... Vi skyller på vädret för hade det varit sommar så hade jag väl mått MYCKET bättre! Eller....?

10 kommentarer:

Sunna sa...

I morse fick jag hela bilen på tvären, vägen var som en glasskiva så halt var det, otroligt vad din kisse växer

Helena sa...

Naturligtvis har du rätt, det är det fuktiga vädrets fel. Det smäller i stuprören av isklumpar som töar, en vecka till så är det bart.
Lycka till med kroppen, hoppas den är snäll med dig idag.

Linn sa...

aj det gör så ont när knäna låser sig! det är INTE kul! hoppas det går över under dagen.

Rosenvante sa...

Hoppas du kommer att må bättre idag och kan sova lugnt inatt utan smärta och en massa konstigt.

Anonym sa...

Mina knän låser sig de också titt som tätt. När det sen släpper så smäller det sta och gör gruvligt ont. Jag tror att knälederna håller på att haka ur sig. Detta skyller jag inte på vädret men att det värker i övrigt i alla muskler och leder är nog vädrets fel. Jag vet att jag känner av när det är väderomslag på gång. Sedan får jag ju skylla i övrigt på MS och Fibromyalgi.
Jag skickar många Krya På Dig Kramar
Margit(maxelonia)

Marie-Louise sa...

Usch det låter inte bra att du mår så dåligt. Jag hoppas att du snart mår i alla fall lite bättre.

Snäckskalsdalen. sa...

Vi hoppas att det är vädret och att du mår finemang i morgon.
Det är nog något med vädret för mitt huvud har jag känt att jag har precis hela dagen och nu också, sånu kryper jag till kojs.
Natti natti

Janeth sa...

Nu har jag läst ikapp lite bloggande. Har legat däckad av influensan och EDS:en försämrar ju alla symtom så fort som man råkar ut för "vanliga" sjukdomar som alla andra oxå har.
Detta med hoptryckt bröstkorg känner jag igen. Det brukar bli så när jag har haft mera ont ett tag och de tror på rehab att det beror på att musklernavarit ännu mera spända än de varit tidigare.
Hoppas det känns bättre för dig när du vaknar till morgonen!
Kram Janeth

Pia sa...

Visst kan man skylla på vädret! Man kan ju inte känna sig frisk varken i kropp elelr själ, när det är grått, vått, disigt, smutsigt, knöligt och helt sjukt halt!

Så urgullig katt du skaffat!!!!

Jag hoppas det blir vår och det lite fort sen, och du slipper värk och styvhet!

Sköt om dig, vännen!!!!

Sussry sa...

Usch, stackare!
Vädret kan ställa till mycket.Hoppas på sol och värme snart.
Krya på dig!