onsdag 19 januari 2011

Vårtrött?

Ja, någonting MÅSTE jag lida av för fy fabian vad trött jag är... Inte detta vanliga trötta heller utan mera som en tomhet i hjärnan... DEN KANSKE ÄR TOM??? Eller så full med skit att det har blivit kortslutning? Jag hoppas iallafall att detta ska gå över snart för det är inte roligt...

En sak som jag tror är en orsak till att jag är i ett koma-liknande tillstånd är att jag gör för lite... Hur ska man då ändra på detta när man inte orkar att göra mer än vad man gör nu??? Det roligaste på hela veckan är när vi åker och handlar MAT!!! Fattar ni läget eller? Hur många tycker att just detta är roligt? Jag tror att min ledsagare och jag får göra något åt saken... Om jag frågar snällt så kanske hon vill hjälpa mig att komma ut och kanske bara ta en fika eller så...

Hur får man mer spänning i livet? (Nu menar jag inte att jag ska hyra mig en p-rulle...) Hur gör ni? Jag behöver tips, sådana som är rätt så lugna och sansade, jag orkar ju inte direkt gå ett gympa-pass...

10 kommentarer:

Carola sa...

Du får nog komma med på facebook å "gå" på stick cafe tisdagar å torsdagar =) där är alltid många flitiga stickare =) där får man se många fina saker å annat skoj =) när man sen inte orkar mera så stänger man bara datorn =)

Helena sa...

Vad med cafè, köpcenter, museum, bibliotek eller kulturhus? Vet inte hur lätt det är för dig att ta dig runt, har du bil?
Det ska inte så mycket till tror jag.
Lycka till, jag väntar på töväder så man kan gå ut alls.

monica sa...

Du kan få sätta på kaffebyttan och bjuda på lite fika! Samtidigt som jag gosar ihjäl (bara nästan)lilla Buddha och även lite mys med Gibson om han tillåter! = )
Sedan kanske du får visitera mig innan jag åker hem utifall att det ev råkade slinka ner en liten kissebebis som jag bara älskar!!!
Kram Monica

Sunna sa...

tyckte det var en toppenide med stickcafe ni hade, det piggar upp,choklad funkar också, ett biobesök och framförallt garnaffärer

Anonym sa...

Kära lilla du! Du behöver inte be speciellt snällt, säg bara till. Jag är din slav, det vet du...

Marie

tankar från mitt fönster sa...

Jag har inte heller ngn spänning i livet, men är glad för varje sak som jag orkar. Tröttheten är svår att rå på. Men att småprata o sticka och fika med vänner piggar alltid upp. Har varit på basargruppen idag och är dödstrött, men känner mig gladare trots tröttheten. Tänker inte på vad andra orkar o gör utan utgår från mig själv. Jag kör avslappnings-cd 1 g om dagen (b lir piggare). Lyssnar på musik, läser mycket.
Har börjat dricka Blutsaft före maten.
Satte näsan mot solen idag , kort stund, vi går mot ljusare tider!
styrkekramar

Gustav sa...

Du är inte ensam av att vara drabbad av denna midvinterkoma. Jag känner mig precis som du. Särskilt det där med att handla mat. Måtte våren komma fort. Under tiden är jag glad att vi har en ny tv och en riktigt bekväm tv-soffa samt en sambo som har högre skit-tröskel än jag.

conny sa...

Att vara ute nån timme varje dag, är nyttigt för psyket. Vad man gör ute spelar inte så stor roll. Det viktigaste är att det blir ett miljöombyte, från väggarna inomhus. Att besöka ett cafe är en bra ide. Ett bibliotek,bokhandel eller bara komma ut nån timme är det som behövs. Jag vet att det inte är bara att öppna dörren för dig och springa ut, men som sagt, lite miljöombyte är nog rätta medicinen.

Snäckskalsdalen. sa...

Stickcafé låter bra eller finns det något du är intresserad av som du kunde gå en dagkurs...finns ju allt möjligt.
Jag tror det är bra att komma iväg någonstans om det så är för bara en timme i veckan. Fast det blir ju bundet förstås, men.....kolla kursprogrammen!
Kram från en trött till och som inte brukar kunna sova när det är fullmåne som det är nu, hur trött jag än är....

Mita sa...

Mat shopping är ju stenkul!!!