torsdag 20 januari 2011

En ny dag!

Ja, så får man nog tänka helt enkelt... Jag vet ju att när man har en kronisk sjukdom som ger en begrfänsningar så MÅSTE man tycka att livet är pest ibland... Jag vill tacka er för alla förslag på hur man kan göra livet lite roligare! Jag lovar att det ska bli ändring på det hela!

Igår hade vi stick-café faktiskt! Vi var hemma hos mig och nästan hela tiden låg Buddha och sov i min säng, vilken tur! När det led mot hemgång så vaknade han till liv och då jäklar var Anna-Britts garn så himmelens intressant, han bet i det och kollade så det verkligen far 75% ull!

Detta började jag på igår:

Så här ska den förhoppningsvis se ut när den är färdig:

Här får ni oxå en dagsfärsk bild på Gibsons sår. Tycker ni det har dragit ihop sig?
Iallafall så har hans päls växt!

En Buddha-bild oxå så klart...

Denna lille krabat växer lite för varje dag. Äter pretty much och skiter very much... Igår bajsade han en stor hög på kvällen och troligtvis kändes väl detta som en befrielse för han sprang som en vilde runt, runt när han var färdig! Tror snart jag får förklara för honom att han måste tänka på figuren ;-)!

Även denna älskling kanske måste dra ner, han äter upp alla Buddhas rester! Inte dfen torra maten utan den blöta... Ser rätt roligt ut för när Buddha är färdig så går han fram till Gibson och verkar förklara för honom att nu kan du ta resten! De har blivit rätt bra kompisar, dricker ur samma skål gör de och då måste de väl vara vänner?

5 kommentarer:

Helena sa...

Tröjan blir fin nu när våren kommer så småningom. Såret ser också bra ut, verkar ha dragit ihop sig och inte infekterat. Pälsen växer fort ut igen verkar det som. Kammar du pälsen så den blir så där fin?
Du blir väl med på utlottningen på
torggumman.blogspot.com

Carola sa...

snygg tröja i snygga färger!

Pinglan sa...

Åh, pluttisar!! Klart de är vänner då! Han kanske vet om att Gibson inte orkar leka och så, därför är han rättså lugn med honom. Gulligt!

Fru Venus sa...

Vet du vad vännen, alla har nog pest dagar, oavsett om man är frisk eller inte. Du har i alla fall handarbetsgåvan - jag kan just och just stava till det ;-) Krama om alla djur, och dig själv!

monica sa...

Klart man ska äta så man blir stor och stark!!! Tror absolut att de är kompisar nu dina 2 sötnosar! Blir bara bättre och bättre!!!
Ja skitdagar har vi nog alla ibland!
Ha det jättebra!
Kram