torsdag 6 januari 2011

Så nära, så nära...

Idag kom systra mi på besök. Dock så vart jag snopen att hon faktiskt kom fram, hon bor nämligen i Jönköping och vädret var allt annat än bra... Mer snö hade kommit under natten och det blåste som attan... Dock så fungerade både buss och tåg denna gång!


Syrran var ju tvungen att kolla in våran nya familjemedlem! Tror kärleken var ömsesidig...

När vi satt i köket och drack kaffe la sig Gibson på golvet brevid oss. Syrran hade busat med Buddha så han blev alldeles slut och till slut la han sig BREVID Gibson...

Hans tass kom nära, så nära...

Här ligger de alltså, nära, nära och vilar... Jag tror att de kommer bli bästa vänner... Eller vad tror ni?

17 kommentarer:

Rut-Knut-Tjut sa...

Det tror jag de kommer bli. Fina bästa vänner.

(Fin syster har du med)

Kicki & Jörgen sa...

Det tror jaG ABSOLUT!

Madlar sa...

Vad härligt, det kommer nog att fungera alldeles utmärkt verkar det som.

Rosenvante sa...

Jag är alldeles övertygad om det.

En häxa på Vift sa...

tror jag med. Mina katter delar gärna säng med vår hund, så sött så. :)

Camilla sa...

Det ser lovande ut! Sötisar bägge två.

conny sa...

Absolut! Vilken snäll och lugn hund.

bakom berget sa...

Va lika varandra ni är, syrran din och du.
Åhhh så gott att se att det fungerar så bra med Buddha och Gibson. Kram till er från Åsa.

Malla sa...

men sööötingar :)

Anonym sa...

Va gulligt det ser ut på korten med Gibson och Buddha bredvid varandra. Jag tror säkert att de kommer att bli bästisar. Här har vi haft snöväder till max idag. Tänker det aldrig ta slut?
Kram Kram
Margit (maxelonia)

Pinglan sa...

De kommer bli bästaste vännerna!! Han var jätte mysig din kisse. När jag kom hem så var mina katter helt galna.. De kanske kände att jag hade träffat på en annan sötis!! Kram

monica sa...

Härligt Reneé att de börjar vänja sig vid varandra!!! = ) De kommer absolut bli kompisar, visst har du 2 underbara djur! Roligt att du lägger in bilder, LOVE it!!!
Ni är ju jättelika du och syrran, vackra tjejer!!!
Kram Monica
Ps Buddha börjar se hemma ut hos er nu!
Saknar den lilla gosingen, men gläds åt att ni tycker om honom!

Unknown sa...

Snart ligger Buddha nära, nära Gibson för att få hans värme och närhet. Vänta bara. Fina bilder!
Visst är det härligt med djur. Jag skulle så gärna vilja ha en katt igen, men vi har ju en katthatare här i trappuppgången som är riktigt dum mot katter, så därför fick ju jag göra mig av med min söta kattunge :-(

Sussry sa...

Så gulliga Buddha och Gibson är.

Sunna sa...

Klart de blir vänner men är du tvilling? så otroligt lika ni är

Anonym sa...

Katten här stryker sig mot hundens ben ibland av bara farten när han vill ha mjukmat.

åsa sa...

Det där blir kanonbra! Vår hund (en husky-blandning) har adopterat vår katt som är en; mor ragdoll-fader okänd ;-) Och de tvättar varandra och sover tillsammans. När hunden sov borta hos sonen en natt, så var morris (katten) alldeles olycklig och letade i hela huset efter henne.

Kramar till er, och hoppas att det löser sig med "de där andra" idioterna.