fredag 7 januari 2011

Buddhas blåa boll...

Idag öppnade jag garderoben... Gissa vem som var supersnabb och slank in under sista strumplådan? Ni vet det där lilla hålet längst ner där allla gamla saker hamnar, allt som liksom ramlar ner bakom... Där hoppade den lille Buddha in och tyckte att han skulle stanna där! Det tyckte inte matte...

Idag har Emmy, pappa och jag varit inne i stan för att jag var tvungen att ta ut den sista kuren med antibiotika till Gibson. Verkade dock som om ALLA i hela stan hade tänkt ta ut sin medicin just idag...

Fick oxå brev från Folksam idag att jag skulle få ut mina pengar. Det var ju himla bra men jag har ju mer som ska betalas så jag fick sätta mig och ringa för att höra hur jag skulle göra. Jag får ta kopior på allt och skicka plus att Agria tyckte att jag skulle kräva bensinersättning och ersättning för att pappa fick ta ledigt och köra mig.

Detta ska jag ta tag i imorgon tänkte jag. Idag är jag bara trött...

Buddha fick en liten luddig blå boll av systra mi när hon var här. Gissa vem som är helt frälst i denna boll? Här har ni denna boll-tokige-kille: 

Hittar jag dessa blåa bollar så skulle jag köpa 100 stycken på en gång... Gissa vem som kommer jamandes när denna boll har fastnat någonstans?

9 kommentarer:

monica sa...

Jag var oxå inne på apoteket idag, vid 13-tiden, en jäkla massa folk då med, och denna personal är ju inte känd för att jobba på accord, hmm.....
Små kissar Älskar garderober, hi hi,,,,
mysig boll!!! de lyckas ju alltid få under bollarna under diverse hyllor, soffor mm,,,då blir det bara,,"mamma" hjäääälp.....= )
Kram på er!

Rut-Knut-Tjut sa...

Sötnosen <3

bokhyllan sa...

Gullekatt!

Fru Gårman sa...

Jag var på apoteket idag vid tvåtiden, det var bara jag där.

Pinglan sa...

Bollarna kostar 10kr/st och finns på djurmagazinet!! Köp några stycken när du väl är där! De har en tendens att försvinna. Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Nu har jag läst ikapp mig!
Din syster och du är lika som två blåbär! Lika vackra båda två.
Fast Buddha och Gibson är finast i alla fall och bilden när dom ligger intill varandra är underbar, dom är nog redan superpolare tror jag. Det är det finaste som finns.
Underbart att det ordnar upp sig med försäkringarna, allt annat vore orättvist så till den milda grad, jag är glad för din skull.
Och att samma människor inte gör rent i tvättstugan efter sig är kanske inte få förvånande, eller.....usch och fy.
Agneta kram

Sussry sa...

Gull-misse!!!!
Bäst att du laddar upp med många bollar.
Skönt att det ordnat sig med pengarna.

Fru Venus sa...

Sötnosen :-) vår lilla taliban har en liten liten stickad sak som äldsta har stickat, hon påstår det är en säl(?) och det är Totsies absoluta favorit :-)

Reidun sa...

De är experter på att försvinna. Jag vet inte hur många gånger vi letat och letat efter katterna. De har försvunnit till alla möjliga och omöjliga ställen. Bl a i tvättstugan har de krupit bakvägen till tvättkorgana. (Eget hus). När vi letat överallt, tom i tvättmaskin och frys så hittade vi en av katterna sovande bland smutstvätten.