lördag 8 januari 2011

Plusgrader och regn...

Märkligt hur vädret helt plötsligt bara vänder... Igår var det kallt, idag regnar det... Jag tycker synd om alla dessa som skottar för hand, snön är inte lite tung nu! Att vara handikappad är inte bara av ondo, man slipper skotta!

Buddha har lekt med sin blåa boll HELA dagen... Har svårt att förstå hur man kan gilla en sak så mycket. Igår hade han haft den i munnen så mycket så den var alldeles blöt! Måste köpa fler av dessa, jag hoppas bara att den inte slarvas bort innan dess.

Ni som har katt och stickar, hur gör ni egentligen? Buddha kan ligga och sova, tar jag fram sticket så kommer han som en pil och tror att han ska döda garnet... Jag har fått lägga sticket åt sidan för tillfället, dock lyckades jag sticka färdigt en svart "snurr-mössa" som var en beställning. Fick smyga när jag skulle sticka den! Han kanske blir mindre intresserad av sticket sen när han blir äldre...(hoppas jag!!!)

7 kommentarer:

Filimarans Funderingar sa...

Jag känner igen det där att man inte kan sticka jag kunde inte det heller för bara några månader sedan. Tack och lov gick det över

Lisa lagom sa...

Visst är det nått speciellt med djurungar och garn.... Ozzy älskar att vara runt mig och min stickning. Ja, det blir att sticka i smyg, när de tar en tupplur. Vi har klart väder här idag. Ca -15. Helt okej. Är glad att det inte snöar. Vi har fått en rejäl omgång och det verkar komma mer i morgon.
Är det kattmynta i bollen? Jag vet en katt som är heltokig i sin tovade boll och det är kattmnta i den. Ett nytt projekt till dej kanske?!

Reidun sa...

Ett tips.
Det finns en Kattleksak som är en rundel med boll i. (Plast)
Där jagar de en boll runt, runt. En del katter slutar aldrig hur gamla de än blir.

conny sa...

Haha...Han blir nog aldrig för gammal för att hjälpa dig sticka. Ja det är bäst att fylla på med blåa bollar. Mina katter gillar när jag köper nya saker, för ibland tröttnar de på de gamla leksakerna.

Vädret ja, inget vidare med regn mitt i vintern. Men det kan skifta snabbt.

Linn sa...

dom lugnar ner sig om du gör det ofta, då blir det inte lika intressant längre=)

Snäckskalsdalen. sa...

Katterna här bryr sig inte om mina handarbeten men valpisen äter upp allt hon ser och kommer åt....
Det går nog över för Buddha, det tror jag.
Ja, vädret, ja, är det jobbigt just nu eller. Här spöregnar, det är vidrigt.
Kram

Madeleineslife sa...

Hej vännen.. Det var ett tag sen men har inte glömt dej.. Men har lixom left i en bubbla sen jag lgas in & orkar inte så mkt nu när jag är i mitt smärtskov... :(

Men jag håller på att läsa i kapp mig på din blogg nu. Shit vilken resa ni har haft du & Gibson! Stackars liten!! & mitt i allt flyttar en söt liten buddha hem till er.. Förstår att du är helt slut psykiskt & fysikt! Men det verkar som om det går åt rätt håll nu i alla fall & att ni som jag fick fira en jul hemma tillsammans :)

Ta hand om er & skickar massa kramar till er ALLA <3