söndag 9 januari 2011

Isgata...

Ingen rolig syn som möter en när man ska ut med hunden... Is, is och åter is så långt ögat når... Det var så halt så till och med bussen, som skulle upp för en backe, hade kanat bakåt och ställt sig på tvären över hela vägen! Inte ens bärgningsbilen kunde rädda bussen utan räddningstjänsten plus en stol grävmaskin fick hjälpa till.

Vi två kvinnor (Anna-Britt och jag) såg alltihop och vi kom på den smarta idén att det kanske hade varit bättre att backa bussen och köra en annan väg som inte var så hal... Hade nog gått fortare iallafall... Men de kämpade på dessa män med grus runt hjulen och en busschaufför som slirade på kopplingen så det stod härliga till. Dock så lyckades de till slut!

Lille Buddha är ju så kär i sin blåa boll som ni vet men att han skulle gå så här långt trodde jag inte:

Tycker den lille sudden växer så det knakar... Fast kanske känns det så för att han visar mer och mer av sin underbara personlighet. Bara detta att han går fram till matte och berättar varenda gång som hans blåa boll är borta. Idag har han vågat att gå under Gibsons mage, det var inte dåligt! Hoppas att han ska våga sig på att leka med Gibson snart... Fast det har varit skönt att han har låtit Gibson va iofs, tänk om han hade börjat riva honom i såren...

Nä lille Buddha är världens bästa kisse! Fast jag har ju världens bästa hund oxå... Inte dåligt att få två så underbara djur eller hur ;-)

10 kommentarer:

Anta sa...

Ja det är inte dåligt vad den liila växer, helt underbart sööt. Kram

Helena sa...

Om det töar blir det vått överallt, i bilen, inne och blytunga jackor. Kanske det är bättre med många minusgrader, då är det i vart fall torrt. Underbar päls på Buddha, så mjuk och len.
Ha en fin dag i slasket.

Linn sa...

hahaha ja dom gör så! inez lägger alltid leksaker i matskålen!

Anonym sa...

Här hos mig är det plusgrader och halt. Skulle varit på Barndop idag. Mitt barnbarn Emma har döpts idag. Men jag har så himla ont i alla muskler och leder så det blev att stanna hemma för mig. Jag vill gå ut men det är ju så halt . Får försöka ta en promenad när min man kommer tillbaka framåt kvällen. Vågar inte gå ut själv.
Gud va söt han är lilla Buddha. Riktigt Gosig.
Kram till Er Alla
Margit (maxelonia)

Shamrock sa...

I dessa tider är det ett äventyr att åka kommunalt...

Rosenvante sa...

Hade det varit kvinnor som stått för räddningsarbetet hade det nog blivit som du skrev. Karlars ska vara så omständiga hela tiden. :)
Han växer verkligen så det knakar den lilla.

Anonym sa...

Vilken lycka att ha två undebara och snälla gosedjur! Men vad säger Gibson om Buddha? Är han en förståndig farbror? Vad skönt att allting ser ut att ordna sig med pengarna för Gibsons del.
Hulda

Pinglan sa...

Ha ha.. Boll i maten är inte dåligt det! Kärlek rent av!!

bakom berget sa...

Ja, kaka söker maka heter det ju! Kram Åsa.

Cecilia sa...

Åh så vacker han är!