lördag 22 januari 2011

Inte bra idag...

Huvudvärken kom som ett brev på posten efter att jag varit ute med hunden... Saken är den att mina kotor är rätt så "lösa" och sitter man i rullstol och råkar köra i ett gupp så kan ni räkna ut vad som händer... Medicinen biter inte på skiten så idag får jag nog ta och ligga i soffan...

Tänk om man hade ett hembiträde... Visst att hemtjänsten kommer och diskar och bäddar men laga mat gör de inte... TYVÄRR!!! Inte för att jag vill äta, jag mår liksom illa men barnet kanske vill ha mat... Tur att hon älskar nudlar!

Hoppas att ni har en lite mera trevlig lördag!

4 kommentarer:

Helena sa...

Oj, oj här behövs uppmuntring. Varför lagar inte hemtjänsten mat? Visserligen är det 30 år sen jag jobbade i hemtjänsten i Sverige, men det första jag lärte var att göra den maten som personen ville ha. Kunde jag inte rätten, ringde jag min mor och frågade.
Det är synd att du ska ha så ont, men ha inte dåligt samvete för det. Du gör så gott du kan, och mer kan du inte göra. Stå på dig, och jag önskar dig och barnet en så bra dag som möjligt!

tankar från mitt fönster sa...

Inte bra idag, sänder dig en styrkekram.

Snäckskalsdalen. sa...

Har haft huvudvärk i två dagar nu men idag är det lite bättre, roligt är det inte, men....

Vi har varit till jourveterinären idag med lillvovven Leia som hade lyckats hoppa upp på en bänk och ätit ett lager praliner i en Aladdin ask.....kräkspruta och grejer och en bra bit att åka.....så kan man också tillbringa en lördag....

Hoppas du blir av med värken snart!

Trevlig lördagkväll,
Agneta

Rosenvante sa...

Konstigt att du inte kan få den tjänsten de dagar du behöver det.
Hoppas du piggnar till lite snart