onsdag 5 januari 2011

Dagens Buddha!

Hej mamma! Är du här?

Jag ligger här och kollar lite...

Fotöljen är så bekväm, så där lagom mjuk och skön... Jag känner nästan att jag blir lite pömsig...

Om jag tar tag i mammas finger kanske jag kan hålla mig vaken!

Nä, det funkade inte... Snark...

Här får ni en bild på dagens sår-status:

Visst har det blivit fint! Jag är så tacksam över att det håller på att läka nu, det har tagit tid men äntligen kan man se att det håller på att dra ihop sig. Det vätskar sig lite så jag får massera flera gånger om dagen under såret så att sårvätskan kommer ut.
Med tanke på hur såret har sett ut så är detta en baggis!
Ser ni att håret håller på att växa ut? Dock trodde veterinären att själva bettet kommer att förbli hårlöst men vem bryr sig om det? Inte jag iallafall. Med tanke på att det fanns en risk att han inte hade klarat sig alls (se nedan) så struntar jag i om han blir lite hårlös!

(Gibson är gammal, 13,5 är en hög ålder för en så stor hund. Detta var en risk... Sedan har Gibson ett blåsljud på hjärtat, en klaff i förmaket fungerar inte som det ska. På grund av detta fanns det en risk att han skulle dö vid sövningen. Sedan hade han en väldans tur, varbölden var så nära att brista, hade den gjort det och varet hade kommit ut i blodet så hade han fått blodförgiftning. Gibson hade tur...och jag tackar de högre makterna för det)

4 kommentarer:

Fru Venus sa...

Vad söta Buddha har stora tassar!! Hoppas verkligen Gibson blir riktigt frisk!! Kram

Anonym sa...

Ha en skön Helg tillsammans med Din Dotter och Dina Djur. Va söt den lilla KIssimissen är. Gibsons sår börjar ju se riktigt bra ut, till färgen åtminstone.
Här hos mig har det blaskat lite men nu har det blivit minusgrader igen. Tycker att det räcker med kyla och snö nu.
På söndag ska mitt lilla barnbarn Emma döpas. På fredag fyller hon 1 År.
Kram till Er Alla
Margit (maxelonia)

Sunna sa...

man bara smälter när man ser honom, skönt att såren ser så fina ut, igår ringde vi på en annons om en schäfer, en gång schäfer alltid schäfer eller hur

monica sa...

Åhh sötnosen Buddha!!! Jag blir alltid lika glad när jag ser honom! = ) Jättebra med kissungevakt ju! Han tycker inte om att vara ensam, så det är ju en kanonlösning!
Skönt att såren ser bättre ut på Gibson!
Kram Gammelmatte = )