onsdag 29 december 2010

Vadå nyår?

Jag har liksom aldrig egentligen fattat detta med nyår och varför man ska göra en massa "saker"... Det finns flera anledningar varför jag inte gillar nyår men den allra största anledningen är:

NYÅRSRAKETERNA!!!

Jag var på en fest en gång för länge sedan (när jag var ung, smalare och hade långt lockigt hår) och fick för mig att jag skulle gå hem tio i tolv... Jag var rädd innan för raketer men efter den hemfärden vart jag helt paniskt rädd!

Numera klarar jag av det utan att få fullkomlig panik. När man har både barn och djur får man ju hålla masken liksom... Varken hunden eller barnet är rädd för raketer men tänk om kissen är det...

Förr om åren, när jag var frisk och arbetade, så arbetade jag mer än gärna just den dagen så jag slapp allt vad nyår hette. Numera gör jag minsta möjliga den dagen...

Finns det fler därute som avskyr denna dag?

9 kommentarer:

Lejonkvinnan sa...

Jag avskyr den inte, men jag tycker att den för det mesta är tråkig, för alla verkar ha någon att fira med utom vi. Men vi försöker göra så gott vi kan med mysig mat framför tv:n.

Måste säga att er kisse är hur söt som helst :) Blir lite avis när jag bara har en slö, lat och ganska så osocial gammal katt liggande här hemma i soffan...vill ha en kattunge (som kanske blir social) men det tror jag inte surpuppan vill (alltså katten, inte sambon)

Kram på dig!

Skogsflickan sa...

Ja, här är en till! Ja, jag kanske inte avskyr dagen, men jag undviker gärna att gå ut öht den dagen, jag litar inte på någon som beger sig ut att smälla nyårsraketer... Det finns de som tycker jag är både lite fånig, överdriven och trist, men själv har jag det jättemysigt iaf :D

Vilken urmysig katt ni har fått hem till er!

... Gott nytt år!

Anette sa...

Som du vet instämmer jag. Inte pga raketerna, utan ...... ja jag vet inte varför, men jag tycker det är årets absolut värsta dag! Det har jag alltid tyckt.

Rosenvante sa...

Jag gillar inte heller det där firandet, fylla och raketer hör liksom inte ihop. Nu får vi för det mesta vara hundvakt för Wilma som är så skotträdd eftersom vi bor på landet och det är dock en bit till raketerna. Men visst det hörs här också. Vi har redan planerat hur vi ska promenera för att få ut hundarna under dagen. Här har vi dock en klok handlare i stan på Ica Maxi, han vägrar sälja raketerna och det ska han ha all heder för. För man ska ju ha tillstånd av polis för att få smälla av dem och hur många har det? Rätt, ingen.
Så vi kommer att sitta inne här och ha högt ljud på tvn.

En häxa på Vift sa...

Nja, jag är nog ganska likgiltig inför nyåret sådär. Kan iof tycka att det är fint med raketerna, i 2 minuter, sen kan det få bli tyst så jag får sova. *s*
Men jag lider med alla skotträdda hundar som lider alla helvetes kval på nyårsafton.
Katter har jag inte märkt reagerar direkt på raketerna, de brukar ofta hoppa till, men så går de till fönstret och kikar och bryr sig inte mycket mer än så.
Jag tror att om du är lugn och inte gör nån affär av raketerna så kommer inte lillkatt bry sig heller.

Angelica sa...

Hej hopp sötaste du! Nyår är ju såklart en dag som alla andra, men vi väljer att fira det lite ialla fall! God mat och många skratt kan man väl inte få för mycket av!!! Jag har varit på massor med party, uppklädd till tänderna, men man tröttnar. Nu blir det hemmamys med barnen och inga raketer! Raketerna bryr jag mig inte alls om, varken bra eller dåligt :D Hundar gillar ju dem inte alls, men katter brukar inte bry sig ett dugg, hahaha!

Ha en ljuvlig torsdag med din fina familj!

Kraaaaaaaaaaaaam!

the_door_to_me sa...

Tycker det är en överskattad dag, ska vara sååå mycket firande.
Sen är Flisa livrädd för raketerna och smällarna. Trots mediciner fick jag köra bil i 2,5 timmar förra året... i år har hon en ny medicin som jag inte tycker verkar hjälpa mer men man får väl hoppas. Annars får det väl bli bilen igen.
Ha en lugn och skön nyår!
Flisa och Lena

Reidun sa...

Avskyr den inte direkt. Det går ju att välja själv vad man gör av eländet. Värre är det med julen, den avskyr jag..........där finns inte många alternativ att välja utan allt är en massa måsten....men nu är det över och nästa år blir det VÄRME till jul.
Gott Nytt i alla fall.
Reidun

Anonym sa...

Det är en dag som känns rätt, jag vet inte precis, full av konstiga förväntningar på party och romantik.