onsdag 29 december 2010

Första natten!

Lille Buddha var allt lite rädd för sitt nya hem igår... Och vem hade inte varit det? Däremot tog han oss till sitt hjärta direkt och så fort han ser Emmy eller mig så börjar lilla sötnosen att spinna som en liten traktor!

                                             
Han har sovit emellan oss i min säng och om han har vaknat så har han bara gnidit sig lite emot oss och börjat spinna och till slut somnat om. Inga problem alltså!

På morgonen tog Emmy honom och ställde honom brevid lådan och direkt gick han och kissade! Inte dåligt!

Gibson då? Ja, han tar saken med ro:

Han förstår att han ska vara försiktig så han har inte varit på honom alls. Buddha var lite morsk imorse och vågade gå förbi honom! Han gick dock på tvären och vågade inte ta ögonen ifrån honom. Jag tror faktiskt att han snart förstår att Gibson inte vill honom något illa.

Nu gör Buddha det som små kissungar gör mest: sover alltså! Naturligtvis brevid Emmy i soffan...

Nu vill jag tillägna några rader åt Buddhas uppfödare! Hon skriver att hon måste vara en värdelös uppfödare som blir så ledsen varenda gång hennes kattungar lämnar henne. Om detta vill jag bara säga att det är just det som gör dig till en exemplarisk uppfödare! Att älska varenda kattunge som sin egen gör att dessa små liv blir trygga individer. Du ska vara stolt över att du har gjort allt för att de ska känna sig trygga och älskade. Det märks på Buddha att han har en grundtrygghet, han är hur cool som helst! Fortsätt så här, "dina" älsklingar blir toppen-katter på grund av att du har gett dom en bra start!

Nu ska jag ta en dusch! (Bara så ni vet ;-))

10 kommentarer:

Fru Venus sa...

Kattungar bara sover!? Då har vår taliban missförstått just den biten, hon sover 22.00 - 06.00, annars är det fullt ös! Förstår att ni har svårt att släppe charmtrollet med blicken :-)

Unknown sa...

Bara ler när jag ser er lilla goding och ryser lite när jag läser dina fina ord till Buddhas uppfödare. Ha en härlig dag med era djur.

Rosenvante sa...

Jag har suttit här o läst en bra stund nu. Jisses vilet äventyr ni haft de sista veckorna, skönt att det verkar ge sig och att Gibson krya på sig. En liten söt kissunge är väl mysigt och det där med bra uppfödare är faktiskt viktigt. En trygg unge är så mycket lättare att ta med hem än en som är osäker o rädd för allt. Vår gammelkatt som hatade allt vad hundar heter, vågar faktiskt gå runt med min dotters hund nu också, så det går faktiskt bra att ha hund och katt. Tror nog det är lättare att ha hunden först och få in kissen sen än tvärtom.

Agneta sa...

Men vad mysigt! Och oh så söt han är! Jag blir lite lite avis faktiskt! Saknar att ha husdjur.... men med astmatiker och allergiker i släkten går det inte. Men till våren ska yngsta dottern äntligen få en dvärgvädur. Det ska bli mysigt. Inte lika mysigt som en kattunge förstås...

tankar från mitt fönster sa...

Buddha ser ut att trivas! Den verkar redan vara uppfostrad avmamman att gå på lådan. En seriös uppfödare ger ju fina kattungar! Den är nästan lika söt som Sessan då jag fick hem henne, 12 v gammal, 6 år.
kramar

Snäckskalsdalen. sa...

Oooohhh, såååå söööt, vilken liten underbar kattunge. Men vilka strapatser innan ni kom hem igår, stackars er.
Gibson är en trygg och duktig vovve som inte bryr sig, det är fantastiskt med djur att dom kan tala med varandra på sitt eget sätt.
Jag förstår att Emmy är i himlen, tänk att ligga och gosa med en sån liten söting.
Agneta kram

En häxa på Vift sa...

låter som en väldigt sund liten kattunge det där och visst har du rätt, med en bra start i livet så har alla ungar en bättre chans för lyckad fortsättning. :)

Angelica sa...

Han är ljuuuuvlig!!! Som du har längtat, det måste vara underbart att äntligen få ha honom hemma! Och det måste ju vara skönt med lite munterhet efter allt tråkigt med Gibson! Härligt att du startar det nya året med ett leende på läpparna, sötis!!!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam från ett lite kallt Palma!

Sussry sa...

Åh, så söt litet ullnystan till katt.
Hoppas Gibson mår bra också!

Monica sa...

Tack snälla gulliga Reneé för dina värmande och tröstande ord.... Jag blev jätteglad när jag läste dina vänliga ord! Jag har gjort det bästa jag förmår för att "mina" älskade kissungar ska bli överösta av kärlek och omvårdnad under dessa 12 veckor jag får äran att ha dem till låns....De ger mig så mycket kärlek och gos tillbaka så det är värt allt jobb som det faktiskt är, men ett kärt jobb = )
Lilla Buddha som han heter nu, hi hi,,,,vadå Sweet Snickers, öhh,,vilket är fränast = )
Han ser iallafall ut må så gott som han bara kan!!! Jag vet att ni tar väl hand om honom och han kommer bli älskad även av er, det betyder allt för mig! Sköt om er allihopa!
Kram Monica