tisdag 14 december 2010

Snälla håll tummarna nu!

Har ringt till djursjukhuset och måste åka in akut... Den lille älskade Gibson mår INTE bra alls, han kan knappt stå på benen...

Har pratat med den bitande hundens ägare och hon var nog mer bestört än vad jag är! Hon kramade om mig och hoppades verkligen att det ska gå bra. Hon undrade oxå om jag behövde hjälp med att åka dit och så men min pappa ska följa med mig. Hon gav mig oxå hennes nummer och ville att jag ringde när jag fick reda på hur det gick. Ingen hundägare som försöker släta över det hela alltså!

Jag är så tacksam att det gick bra att prata med dom... Ingen tycker ju att sådana här situationer är roliga direkt... Nu är jag mycket lugnare, tack och lov!

Gibson ligger som en trasa på golvet. Han har säkerligen ont och har svårt att röra sig. De sa på djursjukhuset att en hörntand är ju rätt lång och det blir oftast mer skada under huden än man tror...

Så håll tummarna nu för att det ska gå bra, både resan och själva besöket... Jag har nämligen lite hjärtklappning och behöver erat stöd!

22 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Nääääjjj, jag blev alldeles kall när jag läste detta, jag lider med Gibson och med dig och Emmy och hela situationen, det är så fruktansvärt när sånt här händer. Hoppas, hoppas att det går bra.....usch och fy, det finns inget värre nästan, än när ens husdjur inte kan stå på benen.....man kan ju inte prata med dom.
Kramar från Agneta och Tingeling och Leia!

Anonym sa...

Hej René! Fy vad hemskt. Stackars Gibson. Jag tänker på Er och håller tummarna på att allt ska gå bra. Gör som jag skrev tidigare. Anmäl hundägaren. En sådan hund som bara far på och bits ska absolut tas bort från denna värld. Har den bitit en gång så kommer den mad all säkerhet att göra det flera gånger.Ta upp detta på Djursjukhuset när Du kommer Dit. Dem kan säkert stötta Dig och skriva ett intyg om vad som hänt så du kan göra en anmälan.
Jag skickar många varma kramar till Dig, Din Dotter och Gibson.
Margit(maxelonia)

Linn sa...

åh jag hoppas VERKLIGEN att det går bra! stackars lilla gibson.. djursjukhus som inte är nå roligt även fast man inte är sjuk..=/ tänker på er<3

Rut-Knut-Tjut sa...

Åh vilken tråkig läsning. Har mina tankar hos er och håller alla tummarna att Gibson ska komma hem pigg som förut. Kram!

Unknown sa...

Åh stackars Gibson och er. Självklart håller jag tummarna.
Kram

Monica sa...

Håller ALLA tummar och tår att det ska gå bra!!!
Kram.

Anonym sa...

Men herrgud! Så hemskt! Stackars lille vovven! Och dig! Jag håller inte bara tummarna utan alla fingrar och tår. Hoppas, hoppas verkligen att det går bra hos veterinären och att Gibson blir bra. Tänker på er!!
Hulda

tankar från mitt fönster sa...

Vännen, Så jobbigt mitt i allt annat. Och stackars Gibson. Hoppas det inte är en infektion och att hjälp finns för vovven. Ta det lugnt, var inte orolig. Det går säkert bra.
styrkekram

Saerv sa...

Åhh stackars Gibson..håller tummarna för att det ska gå bra...och skickar styrkekramar till dig..

Lejonkvinnan sa...

Håller tummarna!! Kram

bakom berget sa...

Men kära nån! Att det skulle bli så....
Jag håller tummarna hårt för den stackars Gibson och tittar in hos dig snart igen för att se om du skrivit nåt nytt.
En styrkekram till lilla Gibson och en till Dig!
Åsa.

Angelica sa...

Ååååååh jag håller alla våra tummar att allt går bra med Gibson!!! Jag kan absolut inget om sådant här, men som tur är så är vetrinärerna sååå duktiga!

Massor med kramar från oss här nere!!!

Angelica

Lisa lagom sa...

Kramar till både dej och Gibson. Jag håller tummarna att han blir piggare.

Sunna sa...

mina tummar är vita av kramp, hoppas det går bra

Shamrock sa...

Jag håller tummarna för att allt ska gå bra. Kram på dig

Malla sa...

ojojoj, jag håller tummarna allt jag kan! :S hoppas det går bra!

En häxa på Vift sa...

Håller självklart tummarna för att det går bra. Hua, stackars Gibson. :(

the_door_to_me sa...

Hoppas att allt gått bra!!!
Kram
Flisa och Lena

Cecilia sa...

Åh, läser detta rätt sent om din bloggklocka är rätt så jag hoppas att allt gått bra men blir lite orolig när det inte finns något senare inlägg...
Jag tänker på er, kram!

conny sa...

Det värsta som finns är när djuren blir sjuka eller skadade. Det lilla såret kanske har blivit inflammerat, men de är duktiga på djursjukhusen, så det ska nog gå bra ska du se.

bokhyllan sa...

Önskar all lycka med besöket och håller tummarna!
Kramar till dig.

Mina dagar sa...

I dag är det onsdag och jag HOPPAS ATT ALLT GICK BRA!!!!!
Stackars Gibson och dig också förstås!
Så bra att den andra hundens ägare verkar vara en klok människan!!
Sköt om er båda två!!
Kramar Eva

PS.
TACK för tipset med att värma kristyrtubarna under varmt vatten!!! Åh, så mycket lättare det gick sen:):)!!